مالیات برای گردشگران بالی│ نفری 10 دلار برای تمیز کردن سواحل بپردازید

چمدان: مقامات جزیره بالی برای مدیریت زباله‌های این جزیره اندونزیایی خودشان را آماده می‌کنند. سازمان محیط‌ زیست بالی می‌گوید که در این جزیره روزانه 3 هزار و 500 تن زباله تولید می‌شود.

فرماندار بالی به‌ همین‌ دلیل برنامه‌هایی را برای حفاظت از محیط‌ زیست سواحل و حفظ فرهنگ مردم بالی در نظر گرفته و مالیات جدیدی را برای گردشگران اختصاص داده است که برابر با 10 دلار آمریکا است.

این جزیره به‌ دلیل اقلیم گرمسیری خاصی که دارد، یکی از مقصدهای محبوب گردشگری جهان است به‌ طوری‌ که در سال 2017 حدود 5.7 میلیون گردشگر از این جزیره کوچک بازدید کردند که بیشتر آنها از چین و استرالیا بودند.

[related-post id="35370"]

[related-post id="184684"]

استفاده از پلاستیک‌های یک‌ بار مصرف شامل کیسه‌های خرید، نی و لیوان‌های پلاستیکی از دسامبر 2018 در این جزیره ممنوع شده است. این قانون ممنوعیت از تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، تدارک‌دهندگان و کسب‌وکارها خواسته است که ظرف مدت 6 ماه راه‌حل‌ها و مواد جایگزین پلاستیک‌های یک‌بارمصرف را ارائه دهند.

فرماندار بالی با توجه به تعداد بالای بازدیدکنندگان نسبت به مالیات 10 دلاری بسیار خوش‌بین است و معتقد است که گردشگران درک خواهند کرد و از پرداخت مالیاتی که قرار است به حفظ محیط‌زیست و فرهنگ بالی کمک کند خوشحال خواهند شد.

این مالیات فقط برای گردشگران بین‌المللی است و گردشگران داخلی از پرداخت آن معاف هستند.

[related-post id="7239"]

[related-post id="25424"]

این اولین‌ بار نیست که سیاست‌گذاری‌های محیط‌ زیستی برای جزایر گردشگری در نظر گرفته می‌شود. سال گذشته جمهوری پالائو متشکل از حدود ۳۴۰ جزیره در اقیانوس آرام برنامه جدیدی را برای صدور روادید اجرا و در آن تمام بازدیدکنندگان را به امضای تعهدنامه‌ای برای حفظ این جزیره و مسئولیت‌پذیری در قبال نگهداری از محیط‌زیست ملزم کرد.

این برنامه جدید که «تعهدنامه پالائو» نام دارد تمام گردشگران را ملزم می‌کند در هواپیما فیلمی چهار دقیقه‌ای را درباره مراقبت‌ از منابع پالائو با دقت و احترام تماشا کنند. روی گذرنامه هم فقط در شرایطی مهر ورود زده می‌شود که بازدیدکنندگان تعهدنامه‌ای را امضا کنند که براساس آن قول می‌دهند از پالائو برای نسل‌های آینده به‌خوبی مراقبت کنند. این تعهدنامه به پنج زبان ترجمه شده است.

ابتدای متن این تعهدنامه آمده است: «کودکان پالائو! من این تعهدنامه را به‌عنوان مهمان شما برای مراقبت و نگهداری جزیره‌خانه زیبا و منحصربه‌فردتان می‌پذیرم.»

مجمع‌الجزایری آتشفشانی گالاپاگوس در جمهوری اکوادور هم که به‌عنوان بهشت تنوع‌زیستی جهان شناخته می‌شود از سال گذشته قوانینی را برای محدودکردن گردشگران ورودی در نظر گرفته است.

[related-post id="16913"]

[related-post id="195189"]

[related-post id="197637"]

[related-post id="8044"]
کد خبر 204346

برچسب‌ها