چمدان: اردشیر اروجی در گفت‌وگو با خبرنگار چمدان در مورد حاشیه‌های ایجاد شده در مشهد در مورد تغییر واژه زائر به مسافر در برخی تابلو‌های راهنمای شهری گفت: گردشگری یک موضوع عام است که حدود 25-24 زیر شاخه‌ همانند گردشگری زیارتی، تاریخی، فرهنگی، طبیعت گردی، بومگردی و... دارد.

وی ادامه داد: مشهد یکی از شهرهایی است که در شاخه‌های متعدد گردشگری پتانسیل و استعداد دارد بنابراین بهتر است در این شهر از واژه عمومی گردشگر استفاده شود که گردشگران زیارتی را نیز شامل می‌شود.

این کارشناس حوزه گردشگری افزود: مشهد از نظر گردشگری تاریخی اهمیت دارد چرا که شهر توس و مقبره فردوسی و شخصیت‌های تاریخی دیگر در آن وجود دارد، از نظر طبیعت گردی نیز ییلاقات مشهد بسیار شهرت دارد، اصلا نمی‌توان گردشگری در یک نقطه را 100 درصد به یک زیر شاخه نسبت داد.

این مدیر اسبق اطلاعات و آمار سازمان میراث فرهنگی در مورد اینکه در مشهد زیر ساخت‌های شاخه‌های مختلف گردشگری ایجاد شده‌ است، توضیح داد: ما در مشهد اولین پارک آبی بزرگ را داشتیم که در سال‌های مختلف گسترش هم پیدا کرد، مراکز خرید بزرگی هم در مشهد ایجاد شده و مراکز فرهنگی و تفریحی مختلفی در این سا‌ل‌ها ایجاد شده که در واقع در راستای همین توسعه گردشگری عمومی است که کار درستی بوده‌ است.

اروجی توضیح داد: در یک شهر همواره شاخه‌های مختلف گردشگری باید در نظر گرفته‌ شود اما در مشهد می‌توان گردشگری زیارت را محور قرار داد.

[related-post id="203256"]

[related-post id="204106"]
کد خبر 204330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =