چمدان: ردیف‌های یکسان از ساختمان‌های قلعه‌ مانندی که با تپه‌ها و جنگل‌ها احاطه شده‌اند. اشتباه نکنید؛ این صحنه آغازین تازه‌ترین فیلم دیزنی نیست، بلکه تمام این ساختمان‌ها که به سبک گوتیک بنا شده‌اند، واقعی و جدید هستند اما همه آنها خالی از سکنه‌اند و شهر متروکه‌ای را تشکیل داده‌اند.

این شهر متروکه که برج الباباز نام دارد شهرکی مسکونی به ارزش 200 میلیون دلار است که نزدیک مودورنو در شمال‌‌غربی ترکیه در میانه راه استانبول و آنکارا قرار دارد.

زمانی‌که گروه املاک ساروت، سازندگان این شهرک در سال 2018 با مشکلات مالی جدی مواجه شدند، صدها ویلای قلعه‌ مانند، نیمه‌ساخته و متروکه به حال خودشان رها شدند.

[related-post id="39996"]

[related-post id="181447"]

عملیات ساخت و توسعه شهرک برج الباباز که شامل 732 خانه شبیه به هم به‌سبک شاتوهای گوتیک فرانسوی است در سال 2014 آغاز و پیش‌بینی شد که هریک از این شاتوها به قیمت بین 400 هزار تا 500 هزار دلار آمریکا به فروش برود و انتظار می‌رفت که سرمایه‌داران ثروتمند کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس در این ویلاها سرمایه‌گذاری کنند.

در ابتدا طرح به‌خوبی اجرا ‌شد اما به‌مرور زمان، این سرمایه‌داران سرمایه‌هایشان را از این پروژه خارج کردند و بعضی از فروش‌ها لغو شد.

تاکنون از کل این ساختمان‌های قلعه‌مانند 587 خانه به اتمام رسیده است و درنهایت پروژه با 27 میلیون بدهی متوقف شد. توسعه‌دهندگان این شهرک متروکه می‌گویند که اگر فقط 100 خانه را بفروشند می‌توانند کل بدهی‌هایشان را پرداخت کنند.















[related-post id="5856"]
کد خبر 204215

برچسب‌ها