چمدان: صنعتگران و هنرمندان ناپلی به‌ طورسنتی زمانی که محصولاتشان را در این خیابان عرضه می‌کردند فقط صحنه تولد مسیح (presepi) را بازسازی می‌کردند و این محصولات را در ماه‌های پایانی سال و نزدیک به کریسمس می‌فروختند.



اما اکنون سال‌ها است که دیگر فقط به ساخت عروسک‌ها و ماکت‌های مربوط به این روایت مذهبی بسنده نمی‌کنند و عروسک‌هایی به شکل شخصیت‌های مهم سیاسی، تاریخی، هنری و کارتونی را هم می‌سازند.

در این‌ میان عروسک‌های مربوط به شخصیت‌های کمدیا دل آرته ایتالیا، به‌خصوص پولچینلا که از شخصیت‌های ناپلی کمدیا دل آرته است و همچنین بازیگرانی چون کمدین معروف ناپلی «توتو» محبوبیت بیشتری دارند.



 

اما جذاب‌ترین بخش این بازار، عروسک‌های متحرکی هستند که زندگی روزمره مردم دیروز و امروز ناپل را به تصویر می‌کشند و سرآشپزهایی که پیتزای ناپلی می‌پزند، آنهایی که آرد خمیر می‌کنند، قصاب‌ها، نجارها، زن‌هایی که تخم‌مرغ‌ها را جمع می‌کنند و زن‌هایی که لباس‌ها را در تشت‌های چوبی می‌شویند شامل می‌شوند.

این عروسک‌های متحرک چشم هر گردشگری را خیره می‌کنند و به‌ همین‌ دلیل، مغازه‌های این خیابان نه فقط در روزهای نزدیک کریسمس که تمام طول سال محصولات دست‌ساز زیبایی عرضه می‌کنند.

این خیابان مشرف به کلیسای تاریخی گرگوری مقدس ارمنی است که ساخت آن در سال 1574 آغاز شد و یک‌قرن بعد در سال 1687 به اتمام رسید.

[related-post id="6089"]

ویدئوی چمدان از این خیابان متفاوت را در زیر ببینید

[related-post id="193848"]

[related-post id="39121"]

[related-post id="41307"]

[related-post id="3421"]

[related-post id="42274"]

[related-post id="198192"]
کد خبر 204149

برچسب‌ها