چمدان: سید علی‌ پاکدامن افزود‌: در نمایشگاه ایران مهد تمدن 196 قطعه آثار بسیار ارزشمند باستانی و تاریخی از جمله 20 قطعه طلا، یک ماکت از کتیبه‌های‌ سربازان دوره داریوش اول به همراه دو مجسمه به نمایش در می‌آید.

وی ادامه داد: این نمایشگاه به ابتکار رایزنی فرهنگی‌ سفارت جمهوری اسلامی ایران و موزه باستانشناسی «آلیکانته» در شرق اسپانیا از 14 مارس تا 1 سپتامبر (23 اسفند 97 تا 10 شهریور 98 ) برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه، مرور تاریخ کشورمان از اولین حضور انسان در ایران در حدود 300 هزار سال پیش تا اسلامی شدن در قرن هفتم میلادی است.

پاکدامن با بیان اینکه معرفی‌ پیشینه تمدنی ایران از اهداف برپایی این نمایشگاه است، افزود: نمایشگاه ایران مهد تمدن پیشتر در هلند برپا شد.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نمایشگاه آثار موزه باستانشناسی آلیکانته در ایران برپا شود.

سزار آئوگوستو آسنسیو نماینده فرهنگی‌ استان آلیکانته نیز طی سخنانی، ایران را دروازه خاورمیانه و غرب دانست و گفت: نمایشگاه ایران مهد تمدن باتوجه با آثاری که قرار است در ان عرضه شود با استقبال گسترده مردم منطقه روبه خواهد شد.

آسنسیو گفت: آثار ایران مهد تمدن در سه سالن این موزه به نمایش گذاشته خواهد شد و از هلند به این موزه می‌آید و مقرر شده این نمایشگاه قبل از بازگشت آثار به ایران در دانمارک نیز برپا شود.

[related-post id="40817"]

[caption id="attachment_203960" align="aligncenter" width="900"]دیدارهای مونسان در اسپانیا رئیس سازمان میراث فرهنگی کشورمان با مسئولان موزه شهر آلیکانته در شرق اسپانیا به عنوان میزبان نمایشگاه آثار تاریخی ایران دیدار کرد[/caption]

به گزارش چمدان، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان در همین راستا روز پنجشنبه چهارم بهمن ماه با مقامات استانی و مسئولان موزه شهر آلیکانته در شرق اسپانیا به عنوان میزبان نمایشگاه آثار تاریخی ایران در محل سفارت جمهوری اسلامی در مادرید دیدار کرد.

در این دیدار مقرر شد در حاشیه برگزاری نمایشگاه آثار تاریخی ایران در شهر آلیکانته که قرار است در تاریخ 23 اسفند 1397 در این شهر به مدت 5 ماه رسما افتتاح شود، ضمن نمایش فیلم‌های سینمایی ایرانی، برنامه موسیقی ایرانی نیز برای بازدید کنندگان اجرا شود.

[related-post id="41269"]
کد خبر 203953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =