چمدان: غلامحسین مظفری افزود: برای توسعه گردشگری خارجی در کیش باید جذابیت‌هایی فراهم کرد که گردشگران جذب شوند، در همین راستا خطوط پروازی مستقیم با کشورهای منطقه نیز راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته و دو دهه قبل اساس گردشگری کیش تجاری بود، گفت: مردم به کیش می‌آمدند تا بخشی از نیازهای خود را تامین کنند و خریدهای خود را انجام دهند البته این بعد همچنان وجود دارد اما در کنار آن باید کارهای بیشتری انجام داد زیرا منطقه آزاد کیش ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگران خارجی دارد.

مظفری در مورد تاثیر نرخ ارز بر ورود گردشگران داخلی به این جزیره نیز گفت: این طبیعی است که مردم به دلیل گران شدن قیمت ارز کمتر به خارج از کشور سفر می‌کنند اما برای گردشگران خارجی به دلیل نرخ برابری پولشان، سفر به ایران با قیمت کمتری تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه پرواز مستقیم به کشور عمان از کیش و بالعکس همیشه پُر از مسافر است، ادامه داد: دو هفته قبل هم پرواز نجف برقرار شد و پیش بینی ما این بود که به تدریج و مرور زمان پروازها پر شود اما از همان پرواز اول، صندلی خالی نبود.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه پرواز مستقیم بغداد - کیش و اربیل - کیش نیز در برنامه‌های این منطقه آزاد است به ایرنا گفت: پیشنهاد پرواز مستقیم کویت را نیز داده‌ایم، البته دوستان مذاکرات بیشتری را آغاز کرده‌اند که از برخی کشورهای با فاصله دورتر نیز پرواز داشته باشیم.
کد خبر 203923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =