چمدان: بازی آنلاین زولا که این روزها به پشتوانه سلبریتی‌های فضای مجازی حسابی در حال تبلیغات است، محیط تخت جمشید را به تازگی به بازی خود اضافه کرده است.

در این محیط شبیه‌سازی شده زولا در تخت جمشید که به تازگی به نام محیط «پرسپولیس» به این بازی اضافه شده، دو گروه در شرایط جنگی با هم به مبارزه با اسلحه می‌پردازند. نکته عجیب استفاده از تخت جمشید در این بازی جنگی این است که کاربران اجاره تیراندازی به این اثر تاریخی و کتبه‌های هخامنشی را نیز دارند.

[caption id="attachment_203758" align="aligncenter" width="1366"]زولا محیط تخت جمشید در بازی زولا[/caption]

هر چند استفاده از محیط‌های تاریخی در گیم‌ها می‌تواند به شهرت آنها بیافزاید اما استفاده از تخت جمشید به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین آثار باستانی در جهان در یک بازی جنگی عجیب به نظر می‌رسد. بازی‌هایی که مروج خشونت نیز هستند و بارها نسبت به بازی کردن کودکان به آنها هشدار داده شده است.

[caption id="attachment_203759" align="aligncenter" width="1366"]زولا محیط تخت جمشید در بازی زولا[/caption]

این بار بازی زولا اما شکلی از وندالیسم را در دسترس کودکان و نوجوانان گذاشته است، تخریب و شلیک به آثار تاریخی حتی در شرایط بازی نیز می‌تواند تاثیرات نامطلوب روی ذهن کودکان و نوجوان بگذارید. بازی زولا که این روزها به واسطه تبلیغات گسترده مورد توجه قرار گرفته حالا شرایط را برای شلیک به آثار تاریخی در بازی خود فراهم کرده است.

ویدویی از این بازی ببنید:

به گزارش چمدان، محوطه باستانی تخت جمشید که در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده یکی از مهمترین و شناخته‌شده‌ترین محوطه‌های باستانی ایران در سطح دنیاست که بسیاری برای بازدید از آن به ایران سفر می‌کنند.
کد خبر 203697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =