صدای تقابل میراث و مردم از تریبون مجلس | نماینده شوش: مقصر همه تصادفات میراث فرهنگی است؛ زیرگذر را بسازید

چمدان: موضوع زیرگذر شوش در حالی به یکی از چالش‌های حوزه میراث فرهنگی تبدیل شده که برخی می‌کوشند دو قطبی مردم و میراث فرهنگی را برای احداث این زیرگذر ایجاد کنند، اتفاقی که می‌تواند منجر به صدمه جبران ناپذیر میراث فرهنگی شود. تقابلی که گزارش‌های میدانی از شهر شوش نشان می‌دهد در بین عموم مردم وجود ندارد و مردم با تاکید به آسیب نرسیدن به آثار تاریخی و میراث فرهنگی شوش، تنها به دنبال حل مشکلات خود هستند.

سید راضی نوری نماینده شوش در نشست علنی نوبت عصر سه شنبه دوم بهمن ماه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: زیرگذر چهارراه شوش که براساس نقشه یونسکو در محدوده و عرصه 400 هکتاری ثبت شده جهانی نیست، هم اکنون به مطالبه عمومی مردم تبدیل شده است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که این تقاطع غیرهمسطح در امتداد جاده ترانزیتی اهواز-اندیمشک واقع شده در عرض 10 ماه گذشته 230 تصادف در این منطقه رخ داده که در اثر آن 4 نفر فوت و 40 نفر زخمی شده‌اند.

درحالی که کاوش و تحقیق پیرامون محل احداث این زیرگذر در جریان است، نماینده شوش گفت: براساس گمانه زنی‌های اولیه ایجاد این زیرگذر ممنوعیت قانونی ندارد، بنابراین خواهشمندیم دستور فرمایید تا زیرگذر چهارراه شوش هر چه سریعتر ایجاد شود تا بیش از این شاهد تلفات مالی و جانی نباشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: میراث فرهنگی خود را مقابل مردم قرار ندهد، در حال حاضر مسئولیت تمام حوادث رخ داده متوجه این سازمان بوده و حوصله و صبر مردم به سر رسیده است.

به گزارش چمدان، پیش از این پل روگذر این منطقه بدون بررسی‌های جایگزین آن به طور ضربتی جمع‌آوری شد و حالا مسئولان شهر شوش به دنبال اجرای زیرگذر بدون بررسی‌های میراثی در این محدوده هستند.

[related-post id="202755"]

ویدئوی چمدان درباره نگاه مردم شوش را در این باره ببینید:

[related-post id="201312"]

[related-post id="199981"]

[related-post id="199856"]

[related-post id="198528"]
کد خبر 203607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =