دردسر مسافران ایرانی در مسقط | برخی مسافران حاضر به پرداخت هزینه ویزا نیستند!

چمدان: حرمت‌اله رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار چمدان در ارتباط با مشکلات پیش آمده از سوی برخی مسافران در فرودگاه مسقط گفت: متاسفانه برخی از مسافران پس از رسیدن به فرودگاه مسقط برای دریافت ویزا حاضر به پرداخت هزینه ویزا نمی‌شوند و این مساله دردسر ساز است و به وجهه کشور و ملت آسیب می‌رساند و مشکلات دیگری را به وجود خواهد آورد.

رئیس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ادامه داد: در چنین شرایطی بسیاری از آژانس‌ها تلاش می‌کنند مشکل را حل کنند و کمک کننده باشند اما از همه دفاتر خواسته‌ایم که پیش از سفر در زمینه مبلغ ویزا فرودگاهی عمان مسافران را توجیه کنند.

به گزارش چمدان، سفارت ایران در مسقط در نامه‌ای به نمایندگی وزارت امور خارجه در چابهار و شیراز نوشت: احتراما همانگونه که مسحضرید صدور روادید فرودگاهی ورود به کشور عمان برای اتباع کشورمان در فرودگاه مسقط با تسهیلات ویژه‌ای از جمله سرعت در صدور روادید و دریافت ارزهای مختلف حتی در مواقع ضروری دریافت تومان برای صدور روادید در حال انجام است.

متاسفانه عده‌ای از هموطنان بدون همراه داشتن مبلغ 6 ریال روادید 10 روزه یا 21 ریال روادید یک ماهه و همچنین نداشتن بلیت بازگشت وارد فرودگاه مسقط شده و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورند و پلیس ناگزیر از بازگرداندن این هموطنان است. اغلب این افراد ادعا می‌کنند که پولی همراه ندارند و متاسفانه در چند مورد پلیس و کارمندان اداری فرودگاه تقبل هزینه این افراد را برای صدور روادید کرده‌اند. از آنجا که ادامه این روند به هیچ عنوان شایسته و در شان کشورمان نبوده و ممکن است موجب اختلال و حتی برداشتن این تسهیلات از سوی دولت عمان شود لذا خواهشمند است ضمن اعلام و اطلاع رسانی موضوع به مسئولان امر به مدیران خطوط هواپیمایی کیش ایر و آسمان که در مسیر چابهار - مسقط، شیراز - مسقط و کیش به مسقط فعالیت دارند اعلام شود قبل از صدور بوردینگ کارت به مسافران اعلام کنند که لازم است حداقل 300 دلار به همراه داشته باشند و از سوار کردن مسافرانی که پولی همراه ندارند یا بلیت بازگشت نگرفته‌اند خودداری به عمل آید.
کد خبر 203603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =