چمدان: امسال سال جدید قمری چینی از 5 فوریه آغاز می‌شود اما جشنواره بهار چینی از 21 ژانویه آغاز شده و تا اول مارس ادامه خواهد داشت.

این 40 روز که «چونیون» نامیده می‌شود مصادف با دوره‌ای است که مردم چین به زادگاهشان بازمی‌گردند تا جشنواره بهار و سال جدید قمری را کنار خانواده‌هایشان برگزار کنند.

براساس گزارش کمیسیون اصلاح و توسعه ملی، امسال 2.99 میلیارد سفر در دوره چونیون انجام خواهد شد که این رقم 0.6 درصد بیشتر از دوره مشابه در سال 2018 خواهد بود.

از این تعداد، 2.46 میلیارد سفر با خودروی شخصی، 413 میلیون با قطار و 73 میلیون سفر با هواپیما خواهد بود.

از این‌رو، مقامات چینی امسال به‌مدد فناوری‌های هوشمند قصد دارند سفرهای ایمن‌تر و راحت‌تری را برای مسافران به‌وجود آورند.

یکی از این خدمات در استان جنوبی گوآنگدونگ ارائه می‌شود؛ مسافرانی که از این مبدا به مقصدهایی در سیچوآن و چونگکوینگ سفر می‌کنند می‌توانند از خدمات جدیدی برای خرید بلیت قطار استفاده کنند.

ایستگاه راه‌آهن شرقی هانگژو درحال استفاده از فناوری تشخیص چهره در دستگاه‌های خودکار عبور از گیت است. این فناوری به مسافران اجازه می‌دهد با استفاده از کارت‌های شناسایی ملی فقط در مدت زمان دو ثانیه از گیت‌ها عبور کنند.

این ایستگاه همچنین ربات‌هایی را به‌خدمت گرفته است که می‌توانند با مسافران ارتباط برقرار کنند و به سوال‌های عمومی آنها درباره موضوعاتی چون برنامه قطارها و اطلاعاتی درباره وضعیت آب‌وهوای شهرهای مقصدشان پاسخ دهند.

این ربات‌ها که برپایه فناوری نسل پنجم ارتباطات سیار عمل می‌کنند به مسافرانی که منتظر قطار هستند آب رایگان می‌دهند.

راه‌آهن بین‌شهری میان چانگشا، ژونوژو و شیانگتان اولین راه‌آهن در چین است که از سامانه ای-پس (عبور الکترونیک) استفاده می‌کند. این سامانه فرآیند دشوار خرید بلیت چاپی را حذف کرده است.







[related-post id="13163"]

[related-post id="14201"]

[related-post id="40126"]

[related-post id="198655"]
کد خبر 203584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =