مسترکارت اسلامی می‌آید | گردشگران ایرانی و 7 کشور دیگر صاحب «دی8پی کارت» می‌شوند

چمدان: داتو کو جعفر کو شاری گفت: برای استفاده کشورهای عضو در تجارت میان خودشان «دی8پی کارت» تهیه شده است.

وی با بیان اینکه درپی درخواست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای استفاده از پول‌های ملی کشورهای عضو دی-8 در تجارت، یک شرکت مالزیایی مسئول طراحی و توسعه کارت پرداخت ویژه به نام دی8پی کارت شده است، گفت: اردوغان پیشنهاد استفاده از واحدهای پول ملی کشورهای عضو در تجارت یا طراحی اتاق تهاتر به این منظور را داد. بر اساس پیشنهاد رئیس جمهور اردوغان، دی8پی کارت (کارت پرداخت) برای استفاده از پول‌های ملی در تجارت درون سازمانی طراحی شد.

دبیرکل گروه هشت کشور اسلامی درحال توسعه گفت: با این کارت تمامی کشورهای عضو در تجارت میان خودشان یا هرگونه خرید و فروش دیگری امکان پرداخت به پول ملی خودشان را خواهند داشت.

وی با اعلام اینکه طی آینده‌ای نزدیک روسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو با تشکیل جلسه، طرح مورد نظر را نهایی خواهند کرد، ادامه داد: از اینکه همه از این طرح استقبال کردند خیلی خوشحال هستم. به وسیله نرم افزاری که به همراه این کارت طراحی خواهد شد، شهروندان تمامی کشورهای عضو در همه خریدها یا سفرهای گردشگری خود قادر به استفاده از این شیوه پرداخت خواهند بود. پس از مدتی این کارت مانند «مستر کارت» یا «ویزا کارت» خواهد شد.

ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه اعضای گروه دی 8 هستند.

[related-post id="194269"]
کد خبر 203304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =