برگزاری جشنواره ملی عکس و فیلم «ایران را باید دید»

چمدان: رامین افشاری، هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران دانست و اظهار کرد: بخش‌‌های رقابتی این رویداد شامل عکس و فیلم در قالب موضوعات جاذبه‌های گردشگری، میراث ‌فرهنگی، اماکن تاریخی، بوم‌گردی، صنایع دستی، هنرهای سنتی و طبیعت برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه اکنون در حال تدوین فراخوان بخش های عکس و فیلم هستیم افزود: به زودی جزییات برگزاری این جشنواره  ملی اعلام خواهد شد.

مدیرعامل کانون جهانگردی در ادامه به اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره ملی عکس و فیلم اشاره کرد و افزود: بررسی‌های لازم در این خصوص انجام شده ترکیب خوبی از افراد به نام و صاحب نظر در حوزه‌های سینما و عکس در ترکیب شورای سیاست‌گذاری قرار خواهند گرفت.

افشاری با اشاره به اینکه کانون جهانگردی با برگزاری چنین جشنواره‌ای درصدد است به معرفی مصور جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی ایران به جامعه بین‌الملل بپردازد، گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند تصویر واقعی ایران را به جامعه بین‌الملل منعکس کند.

وی در ادامه با تاکید براین که گردشگری در ایجاد صلح بین کشورها نقش بسیار مهمی دارد و می‌تواند ملت‌ها را به یکدیگر نزدیک کند اضافه کرد: ایران کشوری غنی است؛ ما باید با توسعه گردشگری و جذب گردشگران خارجی این فرهنگ و تمدن غنی را از طریق هنر تاثیرگذار عکس و فیلم به جهان معرفی کنیم.

افشاری همچنین توضیح داد که جشنواره ملی عکس و فیلم با هدف بهتر دیده شدن و پاسداری از میراث ناملموس و انتقال آن به نسل جدید برگزار می‌شود. ميراث فرهنگي ناملموس که از نسلي به نسل ديگر منتقل می‌شود حس هويت و تداوم را برای افراد به ارمغان مي‌آورد. یعنی هنر، دانش، مهارت‌ها، معانی و ارزش‌ها از یک نسل به نسل‌های بعد منتقل و زمینه‌ تداوم و حیات آن میراث در طول زمان فراهم می‌شود.

این جشنواره ملی در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری با استفاده از ابزار هنر برای و با هدف فرهنگ ‌سازی درباره جنبه‌های مختلف گردشگری ایران، معرفی میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به ارزش‌های فرهنگی، کمک به تولید محتوا به ویژه تولید فیلم کوتاه و عکس برگزار می‌شود.
کد خبر 203289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =