چمدان: اظهارات همسر دکتر ذبیحی محمودآبادی درباره سانحه هواپیمای بویینگ ۷۰۷ کرج را در زیر بخوانید:

* {چه زمانی متوجه شدید هواپیما در خانه‌تان فرود آمده است؟} همان زمان که هواپیما از باند خارج شد و به خانه ما برخورد کرد، متوجه شدم. مسئول شهرک با من تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد. سریع از تهران خودم را به زیبادشت رساندم. در ابتدا شوکه شده بودم. باورم نمی‌شد. با خودم فکر می‌کردم اگر در خانه بودیم، چه مصیبتی پیش می‌آمد، ١٥ نفر شهید شده بودند و خانواده‌هایشان را می‌دیدم که چه غم و رنجی دارند، اما اگر ما و خانه ویلایی کنارمان هم در خانه بودیم تعداد کشته‌ها بیشتر می‌شد.

* {خانه شما دقیقا در کجا قرار دارد؟} در انتهای باند قرار دارد. تنها ٢٠٠ متر با باند فاصله دارد.

* {در حال حاضر کجا ساکن هستید؟} به خاطر موقعیت شغلی همسرم در تهران ساکن هستیم، اما تابستان هر هفته به ویلای زیبادشت می‌آییم. این هفته هم قرار بود با بچه‌ها به ویلا بیاییم که این حادثه رخ داد.

* {چه خواسته‌ای از مسئولان دارید؟} وقتی به محل حادثه رسیدم خانواده عزیزانی را دیدم که جان باخته بودند، به شدت ناراحت بودند و اشک می‌ریختند. تنها خواسته‌شان این بود که از هواپیما‌های از دور خارج‌ شده استفاده نشود تا این حوادث هم رخ ندهد. من متوجه شدم این هواپیما متعلق به ٥٠‌سال پیش بوده است، یعنی هواپیمایی فرسوده که هر لحظه می‌توانست خطرآفرین باشد که شد. نخستین خواسته‌ام جمع‌آوری این هواپیما‌های از دور خارج شده است تا مردم کمتر مصیبت ببینند و سانحه هوایی نداشته باشیم. دوم از مسئولان می‌خواهم هیچ فرودگاهی در شعاع ساختمان‌های مسکونی ساخته نشود و این فرودگاه‌ها هم جمع بشوند. ساکنان شهرک‌های نزدیک فرودگاه با جواز شهرداری دست به ساخت‌وساز زده‌اند، هیچ چیزی غیرقانونی نبوده و نیست، ولی ادامه استفاده از این باند، بازی با جان ساکنان شهرک‌های اطراف پایگاه است.

* {توانستید خسارت خانه‌تان را پیگیری کنید؟} از صبح دادسرا بودم و توانستم پیگیری کنم. کارشناس باید ویلا را ببیند و تعیین قیمت انجام شود. مهم خسارت ویلا نیست، مهم جان انسان‌هاست. مهم خانواده ١٥ شهیدی است که در این حادثه جان‌شان را از دست دادند.

[related-post id="202528"]

[related-post id="202354"]

[related-post id="201591"]

[related-post id="201589"]
کد خبر 202883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =