چمدان: خانه تاریخی دبیرالملک در محله عودلاجان پس از دو سال بلاتکلیفی توسط انجمن اوقات فراغت و رامبد جوان پس گرفته شد تا بنایی که به اسم خانه فراعت توسط محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران در اختیار رامبد جوان و انجمنش قرار گرفته بود بالاخره تعیین تکلیف شود.

پیش از این نیز مسئولان شهرداری منطقه 12 اعلام کرده بودند که شهرداری در دوره قبل حتی هزینه‌ها را گردن گرفته اما انجمن فراغت فعالیتی در این بنا نداشته است.

رامبد جوان در واکنش به این اتفاق به فارس گفت: من یک روزی با آقای قالیباف وارد گفت‌وگو شدم و عنوان کردم که می‌خواهیم به عنوان انجمن اوقات فراغت مکانی را برای تفریح و سرگرمی در محله‌های تهران راه‌اندازی کنیم و برنامه‌هایی همچون کتابخوانی، نمایشنامه خوانی، بازی و سرگرمی داشته باشیم که کاملاً جنبه درمانی و اجتماعی خواهد داشت. از آنجایی که شهردار تهران علاقه زیادی به منطقه 12 داشت عنوان کرد که در خانه‌ای در محله عودلاجان، طرحمان را به عنوان پایلوت اجرا کنیم، در همین راستا اتاق فرار را راه‌اندازی کردیم و چند مراسم در این خانه برگزار شد.

به گزارش چمدان، اتاق فرار تنها فعالیتی است که به جز اجاره دادن این بنا به کلیپ سازان غیرمجاز توسط انجمن رامبد جوان در این بنای تاریخی اجرایی شده و البته برخلاف ادعای رامبد جوان، این فعالیت نیز توسط شرکت دیگری که تنها با این انجمن طرف قرارداد بوده، اجرایی شده است. مدیر گردشگری شهرداری منطقه 12 نیز روز گذشته درباره این اتاق فرار به چمدان گفت: در تلاش هستیم که تفاهمی با مجموعه اتاق فرار داشته باشیم تا آنها به فعالیت خود ادامه دهند.

رامبد جوان همچنان در بخش دیگری از گفت‌وگویش به تفاهم با شهرداری اشاره کرده و گفته است: در تعهدات شهرداری این موضوع ذکر شده بود که باید طبق برآورد خودشان هزینه می‌کردند و ما هم از آن استفاده می‌کردیم اما متأسفانه برای خانه‌ای با این قدمت هیچ اقدامی از سوی شهرداری تهران انجام نشد.

[related-post id="202557"]

ویدئو | سرنوشت رامبد جوان در خانه تاریخی دبیرالملک 

[related-post id="200022"]

پیش از این نیز مدیران شهرداری بر این موضوع تاکید کرده بودند که براساس تفاهمی که در دوره شهرداری محمد باقر قالیباف شکل گرفته، شهرداری در کنار واگذاری این بنا به انجمن فراغت، هزینه‌های آن را نیز پذیرفته است.

تفاهمی که به نظر می‌رسد با روی کار آمدن تیم جدید در شهرداری تهران و کنار رفتن شهردار و مدیرانی که پیش از این نیز شایعاتی درباره ارتباط نزدیکی آنها با رامبد جوان شنیده می‌شد، از سوی هر دو طرف نقض می‌شود.

حالا در حالی رامبد جوان اعلام کرده به دنبال پس دادن بنا بوده است که یک سال و نیم هیچ برنامه‌ای در این بنا اجرا نشده و با رسانه‌ای شدن موضوع، خانه تاریخی دبیرالملک همچون سوله مدیریت بحران منطقه 2 که در خدمت ضبط برنامه خندوانه بود از رامبد جوان پس گرفته شد.

[related-post id="197650"]
کد خبر 202812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =