چمدان: سردار علی ذوالقدری با بیان این خبر افزود: با شکایت یکی از شهروندان در خصوص اغفال از سوی افرادی که برای گرفتن روادید یکی از کشورهای اروپایی و کلاهبرداری از وی و پیشنهاد استفاده از مدارک جعلی، موضوع در دستور کار ماموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی گفت: با تحقیقات گسترده و اقدامات انتظامی، مشخص شد که چند جاعل و کلاهبردار با تشکیل باند جعل، اقدام به جعل اسناد، مدارک و مهرهای دولتی کرده و به وسیله آن از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: با مشخص شدن این موضوع، دایره تحقیقات محدودتر شده تا این که مخفیگاه و محل اقدامات متهمان در محدوده‌های یوسف آباد و میدان جهاد شناسایی و در ادامه معلوم شد که در این باند هفت نفره با دریافت وجه نقد از متقاضیان، اقدام به جعل اسناد و مدارک جعلی می‌کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: پرونده اولیه تشکیل و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت که متعاقبا دستور قضایی مبنی بر دستگیری متهمان صادر و ماموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه، همه متهمان پرونده را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد زیادی از اقلام و تجهیزات مربوط به جعل کشف و ضبط شد.

وی در ادامه به کشفیات این پرونده اشاره کرد و گفت: 320 مهر ژلاتینی، یکهزار سربرگ خام، 20 هزار هولوگرام، دستگاه‌های تولید مهر، پرینتر، اسکنر حرفه‌ای، رایانه، دستگاه‌های پوز بانکی و تبلت کشف شد.

سردار ذوالقدر با اشاره به این که متهمان از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به جذب مشتری کرده و پس از دریافت مبالغ هنگفت، اقدام به جعل کرده و اسناد را به متقاضیان ارایه می‌کردند، خاطرنشان کرد: از شهروندان تهرانی درخواست می‌شود در خصوص تبلیغات افراد سودجو در زمینه‌های تسهیل در اخذ روادید، مدارک تحصیلی و ... تحت تاثیر فضای مجاز قرار نگیرد و هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص فعالیت جاعلان را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به پلیس گزارش دهند.

[related-post id="196672"]
کد خبر 202757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =