چمدان: کیومرث کلانتری در حاشیه گرامیداشت روز هوای پاک در مدرسه آرمینه مصلی نژاد منطقه 6 تهران درباره اجرای طرح تعطیلی زمستانه مدارس و تاثیر آن در کاهش آلودگی هوا گفت: ما کشوری با تنوع اقلیمی بسیار از جمله نقاط گرمسیری و هم نقاط سردسیری داریم و نمی‌توانیم یک نسخه برای کل کشور بپیچیم و با توجه به تنوع اقلیمی باید در موضوع تعطیلات انعطاف داشته باشیم.

وی گفت: تعطیلات بسیاری از کشورها در تابستان نیست، تعطیلاتی را هم در زمستان هم دارند، در کشور ما این موضوع نیاز به قانون دارد.

کلانتری افزود: سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش به صورت مشترک موضوع تعطیلی زمستانه مدارس را پیگیری می‌کنند تا این قانون در مجلس شورای اسلامی اصلاح شده و تعطیلات دو هفته‌ای حدفاصل آذر و دی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، فرصت استراحت برای دانش آموزان و کارکنان آموزش و پرورش، جلوگیری از افزایش وارونگی دما و آلودگی‌ها که بیشتر آن در زمستان رخ می‌دهد را از مزایای طرح تعطیلی زمستانه مدارس عنوان کرد و گفت: این طرح می‌تواند منجر به ایجاد فرصتی برای تنفس در شهر و کمتر تعطیل کردن مدارس باشد.

علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز پیش از این از تعطیلی پنج روزه مدارس در زمستان و تلاش برای رونق گردشگری داخلی در این بازه زمانی خبر داده و گفته بود: با آموزش و پرورش خوشبختانه به توافق رسیده‌ایم و بعید می‌دانم مانع خاصی وجود داشته باشد. اگر وزارت علوم هم همراهی کرد می‌تواند شامل دانشجویان هم بشود.

[related-post id="191343"]

وزیر آموزش نیز پیش از این گفته بود: تعطیلات زمستانه تقویم زمانی ما را به هم می‌ریزد اما همچنان کار کارشناسی در حال انجام است و اگر به نتیجه برسد اعلام خواهیم کرد اما بر اساس شواهد برای امسال این کار اتفاق نخواهد افتاد.

[related-post id="187767"]
کد خبر 202735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =