چمدان: غلامحسین امیرخانی خطاط معروف ایرانی قرار است لوگوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را بازطراحی کند. این پیشنهاد را شریف‌نیا دندانپزشکی که به تازگی مدیر مجموعه تاریخی نیاوران شده به علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث داده است.

محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور روز گذشته خبر داده که امیرخانی پذیرفته است که لوگوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را بازنویسی کند و اصل این اثر نیز در موزه قرار گیرد.

غلامحسین امیرخانی، هنرمند خوش نویسی مشهور ایرانی است که آثار بسیاری را به خط خود بازنویسی کرده است. او تاکنون دوبار نشان درجه یک فرهنگ و هنر کشور و درجه شوالیه فرانسه را دریافت کرده است.

تغییر لوگوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حالی در دستور کار قرار گرفته است که لوگوی نخست این سازمان که نامش محدود به سازمان میراث فرهنگی کشور بود را محمد احصایی، خوشنویس و نقاش سرشناس طراحی کرده بود. احصایی همچنین لوگوهای معروف دیگری مانند فرهنگسرای نیاوران و کتاب اول را نیز طراحی کرده است.

[caption id="attachment_202654" align="aligncenter" width="355"] طراحی: محمد احصایی[/caption]

[caption id="attachment_202669" align="aligncenter" width="406"] طرح موزاییکی لوگوی احصایی در ورودی سازمان میراث فرهنگی[/caption]

پس از اضافه شدن گردشگری و صنایع دستی به این سازمان، لوگوی این سازمان دچار تغییر شد تا دو کلمه صنایع دستی و گردشگری نیز در آن قرار گیرد. هر چند به طور دقیق مشخص نیست که این لوگو توسط محمد احصایی طراحی شده یا خیر.



حالا در روزهایی که هنوز لایحه وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مجلس در حال پیگیری است تا به تصویب شورای نگهبان برسد، مسئولان سازمان میراث فرهنگی در تدارک تغییر لوگوی این سازمان هستند.
کد خبر 202642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =