شمشک - دیزین به هیچ عنوان باز نمی‌شود ؛ گردشگران از کرج - چالوس بروند | بازگشایی غیرقانونی در سه هفته پیش و مرگ یک نفر

چمدان: عادل مصدقی ادامه داد: مسیر پرخطر شمشک- دیزین در فصل زمستان به هیچ عنوان بازگشایی نمی‌شود و ورزشکاران و گردشگران برای رفتن به پیست دیزین از محور جایگزین کرج - چالوس استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران به صورت مکتوب از ماه‌ها قبل به پیمانکار مجموعه پیست دیزین اعلام کرده که بازگشایی محور شمشک- دیزین امکان پذیر نیست و مراجعه کنندگان از این پیست باید از محور کرج - چالوس استفاده کنند.

مصدقی با انتقاد از بازگشایی این محور در حدود سه هفته پیش افزود: این محور توسط پیمانکار پیست دیزین غیرقانونی بازگشایی که به علت سقوط بهمن یکی از کارگران که راننده جرثقیل پیست دیزین بود کشته شد.

معاون راهداری استان تهران تاکید کرد: در سال 88 نیز به دلیل ناایمن بودن این محور در فصل زمستان و به دنبال سقوط بهمن هشت کوهنورد جان خود را از دست دادند.

مصدقی تاکید کرد: این محور هیچ دسترسی به روستا و شهری ندارد و فقط برای رفت و آمد به پیست دیزین از این محور استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: به غیر از فصل زمستان مشکلی برای بازگشایی در محور شمشک- دیزین وجود نخواهد داشت اما در شرایط کنونی و در فصل سرما بازگشایی این محور غیرقانونی است و طبق قانون با عاملان این اقدام برخورد می‌شود.

وضعیت راه‌های کشور 

معاون عملیات پلیس راه کشور نیز گفت: تمام راه‌های کشور باز است و جاده کوهرنگ به مسجد سلیمان نیز که از چهارشنبه هفته گذشته به دلیل کولاک شدید مسدود شده بود، بازگشایی شد.

سرهنگ حسن خسروجردی در خصوص برخی از جاده‌های کشور اظهار داشت: تردد در استان اصفهان در بیشتر جاده‌ها و استان کرمانشاه در جاده‌های کرمانشاه - بیستون، بیستون - صحنه و صحنه- کنگاور به دلیل یخ زدگی با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی افزود: هم اکنون در استان اصفهان در بیشتر جاده‌ها، استان گلستان محور شاهرود - آزاد شهر و توسکستان و جنگل گلستان به سمت چمن بید در خراسان شمالی و استان اردبیل در جاده اسالم به خلخال بارش برف به صورت خفیف گزارش شده است.

سرهنگ خسروجردی افزود: در استان همدان نیز مه گرفتگی و در استان کرمان محور کرمان- زاهدان گرد و خاک گزارش شده است.

وی ادامه داد: ترافیک در آزادراه قزوین به کرج (محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس) و آزادراه کرج به تهران (محدوده پل فردیس تا پل کلاک) نیمه سنگین و سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار است.

معاون عملیات پلیس راه به شهروندان توصیه کرد: در صورت تردد در جاده‌های برف‌گیر، زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کنند.
کد خبر 202574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • H ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    چه زمانی باز میشه جاده دیزین چالوس ؟