چمدان: خانه تاریخی دبیرالملک در محله عودلاجان که از سال 95 به انجمن فراغت تحت مدیریت رامبد جوان تحویل داده شده بود، پس از برآورده نشدن انتظاراتی که از یک خانه فراغت می‌رفت از این انجمن پس گرفته شد. سعید شرف‌دوست مدیر گردشگری شهرداری منطقه 12 در این‌باره به چمدان گفت: انجمن فراغت بخش زیادی از خانه دبیرالملک را تخلیه کرده و تنها بیرون بردن اسباب آنها باقی مانده است.

او با اشاره به تفاهم‌نامه‌ شهرداری تهران با این انجمن گفت: در حال حاضر بنا را تحویل گرفته‌ایم اما باید تفاهم‌نامه ابطال شود تا انجمن اسباب خود را نیز از این بنا تخلیه کند.

مدیر گردشگری منطقه 12 درباره سرنوشت اتاق فرار این مجموعه گفت: اتاق فرار تحت قرارداد با انجمن فراغت بوده اما طی این مدت آنها زحمت کشیده‌اند و جاذبه‌ای ایجاد کرده‌اند. در تلاش هستیم که تفاهمی با مجموعه اتاق فرار داشته باشیم تا آنها به فعالیت خود ادامه دهند.

شرف‌دوست درباره کاربری خانه تاریخی دبیرالملک گفت: قرار است ستاد گردشگری که در خانه تاریخی کاظمی است به این بنا منتقل شود و خانه کاظمی را تخلیه کنیم. از سوی دیگر در نظر داریم حیاط خانه دبیرالملک را به کافه‌ای برای برگزاری رویدادها مختلف تبدیل کنیم.

او درباره سرنوشت خانه کاظمی‌ها پس از خروج ستاد گردشگری گفت: موزه و کتابخانه خانه کاظمی‌ها فعال خواهد ماند و رویدادهایی که در این بنا داریم ادامه خواهد داشت.

[related-post id="200022"]

به گزارش چمدان، خانه دبیرالملک در محله تاریخی عودلاجان تهران دو سال پیش به انجمن فراغت ایران به مدیریت رامبد جوان واگذار شد تا نخستین خانه فراغت ایران در این بنای تاریخی برپا شود تا هم به این بنا و هم به محله پر چالش عودلاجان رونقی بخشیده شود. اتفاقی که در عمل هرگز نیافتد و اکنون حضور اسمی انجمن فراغت ایران در این بنا و رها کردن آن و نداشتن هرگونه کاربری مناسب به چالشی برای شهرداری که مالک این بناست تبدیل شده است.

[related-post id="197650"]
کد خبر 202557

برچسب‌ها