مدح پیامبراسلام به جای موسیقی در هواپیماهای پاکستان

چمدان: سخنگوی هواپیمایی ملی پاکستان (PIA) در گفت وگو با منابع خبری این کشور گفت: در تمامی پروازهای داخلی و خارجی این شرکت از مسافران با «قصیده بُرده شریف» در مدح پیغمبر گرامی اسلام (ص) استقبال می‌شود.

قصیده بُرده شریف، شعر چند زبانه متشکل از بندهای فارسی، انگلیسی، عربی و اردو است که در مدح نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) سروده شده و این شعر در تمامی پاکستان مشهور و بیشتر اوقات از تلویزیون و رادیو دولتی این کشور نیز پخش می‌شود.

هواپیمایی ملی پاکستان (PIA) همچنین با رد ممنوعیت پخش موسیقی در دوران پروازها این شرکت گفت: مسافران آن دسته از پروازهایی که سیستم تلویزیون و هدفون دارند، می‌توانند موسیقی مورد علاقه خود را نیز گوش دهند.

شرکت هواپیمایی پاکستان از شرکت هواپیمایی دولتی است که وزارت دفاع پاکستان وظیفه مدیریت بر آن را بر عهده دارد، ولی از سال 2008 فرایند خصوصی‌سازی آن، آغازشده است.

بر اساس گزارش ایرنا، شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان سال 1946 با نام «اورینت ایرویز» راه‌اندازی شد و سال 1955 نام آن به فرم کنونی، تغییر پیدا کرد و در حال حاضر روزانه به 51 مقصد، در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی پروازهای مستقیم دارد.

این شرکت هم‌اکنون در ناوگان هوایی خود، دارای 35 فروند هواپیمای جت مسافربری است.

دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی بین‌المللی پاکستان در شهر کراچی، پاکستان قرار دارد و فرودگاه بین‌المللی جناح، فرودگاه بین‌المللی اقبال لاهوری و فرودگاه بین‌المللی بی‌نظیر بوتو، قطب‌های این شرکت هواپیمایی به شمار می‌آیند.
کد خبر 202367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =