بنیاد مستضعفان پیشنهادات میراثی‌ها برای حفظ موزه آیینه یزد را قبول نکرد

چمدان: محمدرضا کارگر گفت: ساختمان موزه آیینه یزد از بناهای ثبت شده استان است که مالکیت آن را بنیاد مستضعفان استان بر عهده دارد. طی تفاهم‌نامه‌ای این ساختمان برای کاربری موزه در اختیار سازمان میراث‌ فرهنگی قرار گرفته بود و مقرر شده بود اجاره‌ای به بنیاد پرداخت شود، این روند سال‌ها ادامه داشت تا حدود دو سال قبل که بنیاد مستضعفان یزد اعلام کرد قصد پس گرفتن ساختمان را دارد.

او افزود: در قبال این درخواست، سازمان میراث‌فرهنگی چند پیشنهاد به بنیاد ارائه داد، پیشنهاد اول این بود که طی یک تفاهم‌نامه آثار موزه‌ای به صورت امانت به همراه ساختمان در اختیار بنیاد قرار بگیرد و مدیریت موزه را هم این نهاد عمومی عهده‌دار شود، پیشنهاد بعدی این بود که ساختمان دیگری به جای ساختمان موزه آیینه به بنیاد مستضعفان داده شود که متاسفانه هیچ یک از این پیشنهادها مورد توافق قرار نگرفت.

[related-post id="202118"]

[related-post id="202120"]

مدیر کل موزه‌های کشور گفت: امیدواریم مذاکرات اداره‌کل میراث‌فرهنگی یزد و بنیاد مستضعفان منجر به نتایج مثبت و سازنده‌ای شود و مردم این استان بتوانند همچنان از مزایای وجود موزه آیینه بهره‌مند شوند.

به گزارش چمدان، عوامل بنیاد مستضعفان صبح امروز با فک قفل موزه قصر آینه یزد، کارمندان و نگهبانان میراث را از این بنا بیرون کردند.
کد خبر 202231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =