چمدان: سرباز هخامنشی که به تازگی از 80 سال سفر دور دنیا به ایران بازگشته، این روزها در حال ایرانگردی است. این نقش برجسته سرباز هخامنشی پس از استرداد از آمریکا، مدت کوتاهی در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته شده بود و حالا برای نمایش عمومی به موزه برزگ خراسان در شهر مشهد رفته است.

سرباز هخامنشی قرار است به مدت یک ماه در نمایشگاهی در موزه بزرگ خراسان به نمایش گذاشته شود. پیش از این سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده بود که این نقش برجسته معروف را پیش از نصب در محل اصلی خود، در شهرهای مختلف به نمایش خواهد گذاشت. این نمایشگاه هر روز از ساعت 9 تا 17 امکان بازدید دارد.

حاشیه رونمایی

در حالی بارها درباره استفاده نکردن از نور فلاش در موزه‌ها تذکر داده شده است اما در تصاویر خبرگزاری‌ها از مراسم رونمایی سرباز هخامنشی در موزه بزرگ خراسان، تصاویری از عکاسی با فلاش منتشر شده است. اتفاقی که نشان می‌دهد در موزه‌های بزرگ کشور، همچنان اطلاع رسانی مناسبی درباره قواعد بازدید از موزه نمی‌شود.

[caption id="attachment_201827" align="aligncenter" width="1000"] مهر | رامین صفاری[/caption]

[related-post id="183018"]

نقش برجسته سرباز هخامنشی حدود ۸۰ سال پیش به صورت غیر قانونی از ایران خارج شده بود که با پیگیری‌های حقوقی با حکم دادستانی نیویورک به ایران تحویل داد شد.
کد خبر 201825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =