چمدان: هواپیمای باری ۷۰۷ متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران که به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است صبح امروز 24 دی ماه سقوط کرد.

مسئولان می‌گویند دومین اشتباه خلبان ۷۰۷ این بوده است که زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده است و به دیواره فرودگاه برخورد کرده است و پس از آن به شهرک مسکونی برخورد می‌کند.

[related-post id="191768"]

[caption id="attachment_201658" align="aligncenter" width="1280"]هواپیمای ارتش سقوط کرده در فرودگاه فتح و شهرک ویلایی اطراف کرج محل دقیق سانحه هواپیما[/caption]

[related-post id="201591"]

فیلم | اولین تصاویر سقوط هواپیما ... 

[related-post id="201703"]

برخی مسئولان در حالی که در دقایق نخستین این سانحه، این هواپیما را قرقیزستانی اعلام کرده بودند روابط عمومی ارتش طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک فروند هواپیمای باربری ۷۰۷ حامل گوشت برای کمک در طرح مردمیاری، از مبدا بیشکک کشور قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز کرده که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی نیز گفت: بوئینگ ۷۰۷ پس از برخورد به دیواره انتهای باند فرودگاه فتح وارد شهرک ویلایی شده است که به نظر نمی‌رسد امروز افرادی در این شهرک بوده باشند. نیروهای امدادگر مشغول تجسس و نجات پیکر جانباختگان این سانحه هستند و پیکر چند تن از آنها از هواپیما خارج شده است. نهادی که متولی این هواپیما است یعنی ارتش باید اسامی را اعلام کند.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر نیز درباره وقوع سانحه برای هواپیما گفت: ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه امروز دوشنبه 24 دی ماه وقوع سانحه برای یک فروند هواپیما در انتهای فرودگاه فتح به مرکز هماهنگی و کنترل عملیات امدادی جمعیت هلال احمر اعلام شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از اعلام، ۸ تیم عملیاتی از استان های البرز و تهران و همچنین سازمان امداد و نجات به محل وقوع حادثه اعزام شد، افزود:٨١ امدادگر و نجاتگر با بکارگیری ۱۵ دستگاه خودرو شامل ۷ دستگاه آمبولانس، ۵ خودروی وانت کمک دار، یک دستگاه خودروی نجات در محل حادثه حضور دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ۲ تیم  نیز به محل حادثه اعزام شده است.

سلیمی گفت: بویئیگ به یکی از ساختمان‌های مسکونی برخورد کرده اما هنوز آماری از تلفات احتمالی در دست نیست.

 

فیلم | اظهارات سخنگوی ارتش درباره این سقوط هواپیما را در زیر ببینید

[related-post id="201608"]

15 نفر در هواپیما بودند

سیدشهاب حسینی مدیرکل امنیتی استان البرز نیز گفت: طبق شنیده‌ها 15 نفر در این هواپیما بودند که خلبانان آن نجات پیدا کردند.

هواپیمای باری ۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است منابع خبری گفته‌اند که این هواپیما حاوی گوشت قرمز بوده‌ است.

عکس‌های منشر شده نشان می‌دهد این هواپیما احتمالا با ساختمان مسکونی مجاور فرودگاه برخورد داشته‌ است.

هواپیمای ارتش سقوط کرده در فرودگاه فتح و شهرک ویلایی اطراف کرج

وضعیت شهادت یا مجروحیت کارکنان تیم پروازی در حال بررسی است


ارتش جمهوری اسلامی با انتشار متنی در مورد این حادثه نوشت:  صبح امروز یک فروند هواپیمای باربری 707 حامل گوشت برای کمک در طرح مردمیاری، از مبدا بیشکک کشور قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز کرده که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد.


جزئیات علت حادثه و وضعیت شهادت یا مجروحیت کارکنان تیم پروازی و خدمه آن با اعزام تیم های تخصصی در دست بررسی است.


فیلم | تلاش تيم امداد و نجات در محل سانحه بوئينگ ٧٠٧ 




[related-post id="201608"]

خروج پیکر ۹ تن از جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیما

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: دو پیکر دیگر از هواپیمای مسافربری خارج شد که یکی از اجساد متعلق به یک زن است. تاکنون تعداد پیکرهای خارج شده به ۹ تن رسیده است.



[caption id="attachment_201628" align="aligncenter" width="886"]هواپیمای ارتش سقوط کرده در فرودگاه فتح و شهرک ویلایی اطراف کرج تصاوير درون هواپيما نشان مى‌دهد كه هواپيما كاملاً در آتش سوخته است[/caption]

اسامی گروه پروازی هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ ارتش اعلام شد

۱- امیر خلبان قجاوند
۲- سرهنگ خلبان جواد سلیمانی
۳- سرهنگ معلم خلبان ندری
۴- سرهنگ معلم خلبان عبدلی
۵- سرمهماندار فریدون شیخی
۶- مهندس پرواز علیزاده
۷- مهندس پرواز مهدوی

اسامی کامل جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای ارتش

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: همه ۱۵ جسد یافته شده از هواپیمایی که صبح امروز در صفادشت کرج سقوط کرد به پزشکی قانونی استان البرز منتقل شدند.

اسامی اجساد شناسایی شده به شرح زیر است:

1- غفور قجاوند
2- محمد باقر ندری
3- جواد سلیمانی
4- محمد عبدلی
5- عزیراله علیزاده
6- سعید قاسمی
7- فریدون شیخی
8- شاکر آجرلو
9- مریم زارعی نژاد
10- علی افروغ

اسامی زیر از سرنشینان هواپیما بودند که کار تشخیص هویت آنها ادامه دارد.

محمد رضا طاهری
مصطفی محمودی
جواد مرادی
حمید رضا لطفیان
داود ذوالفقاری

به گزارش چمدان، فرشاد مهدوی نژاد در این سقوط زنده ماند و به مراکز درمانی اعزام شد.

فیلم | تصاویر جدید از محل حادثه سقوط هواپیما در حوالی کرج

[related-post id="201798"]
کد خبر 201589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =