ارز مسافرتی 600 تومان گرانتر از یوروی صرافی ملی | پیش‌بینی کاهش دلار به کمتر از 10 هزار تومان تا شب عید

چمدان: صرافی‌های دولتی قیمت دلار را برای فروش به مردم 11 هزار و 400 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11 هزار و 300 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های دولتی به 13 هزار و 100 تومان رسیده است؛ قیمت خرید یورو نیز 13 هزار تومان اعلام شده است.

۵ صرافی دولتی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

صرافی دولتی

جدیدترین قیمت ارز مسافرتی 

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۱۲ هزار و ۴۶۵ تومان و ۶ ریال می‌فروشند که به مسافران یورو را با قیمت 13 هزار و 574 تومان و  8 ریال، می‌فروشند که با احتساب کارمزد 7 در هزار به رقمی حدود 13 هزار و 700 تومان می رسد.

مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا ۱۰۰۰ یورو خریداری کنند.

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ ردیفی برای ارز مسافرتی در نظر نگرفته است و عملا تا پایان امسال شاهد فروش این ارز به مسافران سفرهای خارجی خواهیم بود.

پیش‌بینی قیمت دلار تا شب عید ؛ زیر ۱۰ هزار تومان

محمدرضا پورابراهیمی داورانی عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود در بازار و مدیریت بانک مرکزی، روند کاهشی نرخ ارز استمرار می‌یابد، گفت: بانک مرکزی با سیاست‌هایی که اتخاذ می‌کند می‌تواند تا پایان سال قیمت ارز را به زیر ۱۰ هزار تومان برساند.

وی با اشاره به افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر افزود: بازار ارز کشور در شرایط کنونی تحت مدیریت و اشراف کامل بانک مرکزی قرار دارد و این اشراف کمک کرده تا منابع و مصارف ارزی در کشور مدیریت شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه نوسانات بازار ارز در روزهای پایانی سال ۲۰۱۸ به دلیل تسویه حساب شرکت‌ها رخ داد به خانه ملت گفت: در طول روزهای اخیر بیشتر التهابات بازار ارز ناشی از عوامل خارجی است و به واقعیت‌های اقتصادی ایران ارتباطی ندارد.

وی ادامه داد: تحلیل‌ها حاکی از این است که نرخ ارز باید کماکان کاهشی باشد و آثار ناشی از آن باید در بهبود شرایط، تقویت و افزایش ارزش پول ملی تاثیر بگذارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به شرایطی که در بازار وجود داشته و مدیریت بانک مرکزی روند کاهشی استمرار می‌یابد، اضافه کرد: با سیاست‌هایی که بانک مرکزی اتخاذ می کند، می‌تواند تا پایان سال قیمت ارز را به زیر ۱۰ هزار تومان سوق دهد.
کد خبر 201528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =