تعارف‌ها را کنار بگذارید؛ میدان نقش جهان در خطر است | شورای فنی اصفهان مدافع میراث نیست؛ پیاده نظام شهرداری است

چمدان: حامیان میراث فرهنگی معتقدند مدیران شهری اصفهان بدون توجه به قوانین و تذکرات مدیران و قوانین بالادستی به بهانه توسعه شهر اصفهان آثار تاریخی اصفهان را یکی پس از دیگری به شکل‌های مختلف از بین می‌برند. پیگیری اجرای طرح عمرانی گذر آقا نجفی در مجاورت یکی از تاریخی‌ترین میدان‌های جهان یکی از همین موارد است که اعتراضات گسترده‌ای را به همراه داشته است. این طرح در حال حاضر طبق دستور شورای عالی معماری و شهرسازی تا رفع نواقص طرح متوقف شده است اما پویش مردمی «#نه به گذرآقانجفی» که به طور جدی پیگیر این موضوع است در سومین نامه به علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرده است معاون میراث فرهنگی کشور باید تعارفات سازمانی، اداری و شخصی را کنار گذاشته و با قاطعیت و جدیت تمام حق هیچگونه اظهارنظر و دخالت دیگری را به مدیرکل، معاون و اعضای شورای فنی استان اصفهان در مسئله گذر آقا نجفی را ندهند.

[related-post id="198865"]

متن کامل نامه پویش مردمی «#نه به گذرآقانجفی» به رئیس سازمان میراث فرهنگی که به 12 مقام مسئول نیز رونوشت شده است به شرح زیر است:

در جلسه‌ای که با حضور مدیر، معاون و اعضای شورای فنی استان اصفهان در معاونت میراث فرهنگی کشور تشکیل شد مشخص شد که ملاک عمل شورای فنی در استان اصفهان، طرح تفصیلی شهرداری است و نه حفظ حریم محدوده فرهنگی تاریخی و حفظ حریم جهانی میدان نقش جهان. در واقع اعضای شورای فنی استان اصفهان مدافع میراث فرهنگی نیستند و پیاده نظام شهرداری هستند برای تخریب بافت‌های تاریخی این شهر و همگام و هم مسیرند برای تجاوز به حریم محور فرهنگی تاریخی اصفهان ...

در بخش دیگری از این نامه آمده است: میراث استان اصفهان اگر صلاحت داشت این وضعیت تا به امروز اینگونه ادامه پیدا نمی‌کرد. پس قطعا صلاحیت طراحی مجدد برای مشخص شدن تکلیف این گذر را ندارد و این مسئله تنها باید در شورایعالی شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی حل شود.

این پویش مردمی در پایان این نامه از رئیس سازمان میراث فرهنگی درخواست کرده تا از معاونت میراث فرهنگی کشور تقاضا شود تعارفات سازمانی، اداری و شخصی را کنار گذاشته و با قاطعیت و جدیت تمام حق هیچگونه اظهارنظر و دخالت دیگری را به مدیرکل، معاون و اعضای شورای فنی استان اصفهان در مسئله گذر آقا نجفی را ندهند زیرا اگر به آنها امیدی بود این فاجعه تا اینجا ادامه پیدا نمی‌کرد.

[related-post id="199678"]

[related-post id="199896"]

تصاویر نامه پویش مردمی «#نه به گذرآقانجفی» به رئیس سازمان میراث فرهنگی را در زیر ببینید:

 

[caption id="attachment_203936" align="aligncenter" width="915"]پویش مردمی #نه_به_گذرآقانجفی تصاویر نامه پویش مردمی «#نه به گذرآقانجفی» به رئیس سازمان میراث فرهنگی [/caption]
کد خبر 201499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =