«تیست ایران» ؛ فرصتی نو برای معرفی ایران فراسوی کلیشه‌ها

چمدان: سایت تیست ایران (tasteiran.net) با هدف توسعه گردشگری پایدار و معرفی ایران، فراسوی تصویری که از آن در دنیا وجود دارد، در زمینه گردشگری ورودی به تازگی آغاز به کار کرده است و  تجربه های منحصر به فردی را برای گردشگران را طراحی می‌کند.

این سایت تلاش دارد تا نشان دهد که ایران تنها به مسیر کلاسیک گردشگری (تهران، کاشان، یزد، اصفهان و شیراز) محدود نمی‌شود و این شهرها هم تنها محدود به برج میلاد، و بادگیر و میدان نقش جهان و تخت جمشید نیستند و همچنین توریست ورودی می تواند با جوامع محلی و فعالیت و آداب و رسوم آنها آشنا شود و خود نیز نقشی در آن داشته باشد.

شرکای اصلی تیست ایران تامین کنندگان (راهنماهای محلی، بومگردی ها و خانه های سنتی) هر منطقه هستند که با بوم خود آشنایی کامل دارند و می‌توانند تجربه های منحصربه فرد و به یاد ماندنی منطقه خود را به گردشگران خارجی معرفی کنند.

رکن اصلی زنجیره ارزش این کسب و کار مردم و جوامع محلی یعنی فراهم آورندگان اصلی این تجربه ها هستند. آنها آیین ها و مراسم، دست سازه ها، غذاها و در کل زندگی خود را با گردشگران به اشتراک می گذارند و از این طریق در کنار معرفی داشته های خود، فرصت های درآمدزایی برای منطقه خود ایجاد می کنند.

فعالان حوزه استارتاپ در ایران به دنبال ایجاد یک مرجع معتبر با هدف جذب گردشگران خارجی هستند؛ محلی برای نقل داستان های کمتر گفته و شنیده شده از ایران، از نغمه ها و دست سازها، آیین ها و مراسم، تا بناها و مشاهیر. روایت هایی متفاوت از ایران، فراسوی چیزی که سیاست و رسانه ها از آن نشان می‌دهند. به همین دلیل پلت فرم تیست ایران سعی می‌کند داستان‌های کمتر گفته و شنیده شده ایران را نقل کند و تجربه های منحصر به فرد و بیادماندنی آن را به کمک جوامع محلی آگاه به گردشگران خارجی معرفی کند. رویکرد توسعه گردشگری پایدار و تمرکز بر اکوتوریسم است که می تواند منفعت متقابلی هم برای گردشگر و هم برای مردم و بوم های ایران ایجاد کند.
کد خبر 201404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =