چمدان: علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با برنامه رادیویی پارک شهر رادیو تهران با اشاره به فرصت‌های بی‌نظیر گردشگری در کشور گفت: ایران خوشبختانه جزو 10 کشور اول دنیا از لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی است و این درحالی است که در حال حاضر صنعت گردشگری به صنعت سوم در دنیا تبدیل شده و روند رو به رشدی را طی می‌کند.

وی افزود: برای جذب هرچه بیشتر گردشگر روی کشورهای هدف و برخی از کشورهای منطقه ای تمرکز کرده‌ایم و مجموعه این اقدامات باعث شده تا شاهد رشد ورود گردشگران خارجی به کشور باشیم. در همین ارتباط گردشگران کشورهای منطقه‌ای ما که تا پیش از این گردشگران زیارتی بودند اکنون تبدیل به گردشگران ترکیبی شده‌اند.

مونسان با تشریح آمار تعداد ورود گردشگران خارجی به کشور نیز گفت: در سال گذشته با 4 درصد رشد شاهد ورود 5 میلیون و 100 هزار گردشگر خارجی بودیم اما امسال از رشد خوبی برخوردار هستیم و خوشحالم که اعلام کنیم در 9 ماهه  امسال از عدد 6 میلیون گردشگر خارجی عبور کردیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: عوامل مختلفی سبب این رشد شده است و یکی از دلایل آن افزایش نرخ دلار و ارزان شدن سفر به ایران است، البته در همین مدت گذشته با توجه به اعمال تحریم‌ها، پروازهای مستقیم خارجی را از دست دادیم که البته چون از قبل در این خصوص تمهیدات لازم را اندیشیده بودیم و دولت نیز از قبل دستورات لازم را داده بود، با تدبیر و تمهیدات خوب توانستیم با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله ناجا و وزارت امور خارجه به این رشد دست یابیم.

علی اصغر مونسان با اشاره به انتشار شایعاتی در خصوص گردشگران عراقی در مشهد گفت: درست در شرایطی که روابط ایران و عراق بسیار شرایط خوبی است چنین موضوعی را راه می‌اندازند. یعنی زمانی که اوج روابط دو کشور ایران و عراق است این مسائل را به دروغ مطرح می‌کنند و جالب اینجا است که شبیه به این مسائل را در کشور عراق نیز مطرح می‌کنند، شک نکنید فضاسازی رسانه‌ای است.

وی تاکید کرد: اتفاق بد ممکن است هرجایی بیفتد اما مسئله این است که این اتفاق به صورت یک جریان نباشد. همکاران من، استانداران و نیروی انتظامی به شدت روی این موضوعات حساس هستند. افرادی که این مسائل را مطرح می‌کنند به دنبال برهم زدن روابط خوب ایران و عراق هستند. هر وقت آمار گردشگران ما بالا می‌رود این مسائل مطرح می‌شود. اول که می‌گویند دروغ است بعد هم مسائل دیگری را مطرح می‌کنند. من نمی‌دانم برخی‌ها این با چه نیتی این موضوعات را مطرح می‌کنند؟ یا مثلا خرید زمین توسط گردشگران را مطرح می‌کنند، کشور قانون دارد اگر دولت و مجلس این اجازه را داده است هر گردشگری می‌تواند زمین و آپارتمان خریداری کنند.

معاون رئیس جمهوری گفت: درباره این شایعات نیز منکر این نیستیم که اتفاقات کوچکی ممکن است وجود داشته باشد همه جای دنیا موردی این گونه اتفاقات ممکن است پیش بیاید که البته اگر حتی در کشور ما موردی هم باشد برخورد می‌کنیم، آدم خوب و بد همه جا وجود دارد اما این که این به صورت یک جریان باشد را قبول نداریم، و به طور حتم یک فضاسازی رسانه‌ای است.
کد خبر 201317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =