چمدان: سازمان تحقیقات فدرال پاکستان (FIA) در سایت رسمی خود نام کشورهای اسرائیل، هندوستان، بنگلادش، بوتان، نیجریه، فلسطین و سومالی را ثبت کرده که می‌توانند تحت شرایط خاص به این کشور سفر کنند. طبق این خبر اتباع اسرائیلی از اعلام حضور خود در نزد پلیس پاکستان و دریافت مجوز و همچنین مراجعه به پلیس هنگام بازگشت از این کشور مستثنی هستند.

«فواد چودهری» وزیر اطلاع رسانی پاکستان در واکنش به اعتراض اپوزیسیون در زمینه اضافه شدن نام اسرائیل به لیست مهاجرت گفت: دولت هیچ ارتباط مخفیانه با اسرائیل و هند ندارد.

یک مقام رسمی دولتی پاکستان نیز اعلام کرد: برخی اخبار مبنی بر ارائه امکانات و تسهیلات ویزا برای اتباع اسرائیلی در هنگام ورود به فرودگاه‌های پاکستان صحت ندارد و دولت اسلام آباد هیچ رابطه دیپلماتیک با اسرائیل ندارد و ویزای فرودگاهی به این اتباع ارائه نمی‌شود.

«عصمت الله جنیجو» رئیس اداره مهاجرت پاکستان نیز به این موضوع واکنش نشان داد و خواهان حذف نام اسرائیل از این لیست شد.

وزارت کشور پاکستان نیز پس از آن اعلام کرد نام اسرائیل به اشتباه در لیست مهاجرت به پاکستان وارد شده و در حال حذف نام رژیم صیهونیستی از این لیست هستیم.

چندی پیش پایگاه «میدل ایست آی» به نقل از منابع مطلع نوشته یک هواپیما پس از برخاستن از تل‌آویو در یک پایگاه نظامی در حومه اسلام‌آباد فرود آمده است. این ادعا در پاکستان جنجال خبری زیادی به پا کرد و مقام‌های این کشور را به واکنش واداشت. مقام‌های دولت پاکستان این ادعا را رد و اعلام کرده که هیچ هواپیمای اسرائیلی در این کشور فرود نیامده است.
کد خبر 201173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =