چمدان: فرودگاه جدید استانبول در ترکیه از اول ژانویه 2019 شروع به‌کار کرد و فرودگاه داشینگ در پکن چین در سال جاری فعالیتش را آغاز خواهد کرد.

این دو فرودگاه که رقابتی تنگاتنگ را برای تبدیل‌ شدن به بزرگ‌ترین مرکز فرودگاهی بین‌المللی در جهان دنبال می‌کنند در مجموع می‌توانند به 160 میلیون مسافر در سال خدمات ارائه دهند.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد با رسیدن توان عملکردی این دو فرودگاه به کل ظرفیت، هواپیماها و شرکت‌های هواپیمایی بیشتری فضا برای عملیات پرواز پیدا خواهند کرد و این مسئله به کمتر شدن هزینه‌های حمل‌ونقل هوایی منجر خواهد شد. برای مثال انتظار می‌رود به‌ لطف این دو فرودگاه مگاهاب، هزینه پرواز لندن - سیدنی ارزان شود و به قیمت فقط 350 دلار برسد. در حال‌ حاضر، کمترین قیمت این پرواز بالاتر از 470 دلار است.

فرودگاه استانبول

فرودگاه استانبول از مارس 2019 به‌طور کامل فعال می‌شود. این فرودگاه در ابتدا از 90 میلیون مسافر پشتیانی می‌کند و تا سال ۲۰۲۸ با گنجایش 200 میلیون مسافر در سال به یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان و به قطب اتصال آفریقای شمالی، اروپا و آسیا تبدیل خواهد شد.

این فرودگاه 11.7 میلیارد دلاری که بیرون از شهر استانبول قرار دارد به‌‌زودی به یکی از بزرگ‌ترین و پرترددترین فرودگاه‌های جهان تبدیل خواهد شد. فرودگاه جدید استانبول به ۲۲۸ میز کنترل گذرنامه، ۲۰ هزار صندلی انتظار و ۴۰ هزار جای پارک مجهز است و وسعت آن 67.3 کیلومترمربع (بزرگ‌تر از کل فضای منتهن نیویورک آمریکا) است.





 

فرودگاه داشینگ

انتظار می‌رود این فرودگاه از 30 سپتامبر 2019 گشایش یابد و به‌ بزرگ‌ترین هاب بین‌المللی در شمال تبدیل شود.

فرودگاه جدید پکن با بودجه ۸۰ میلیارد یوآن (۱۲٫۱۴میلیارد دلار) با استفاده از ۱٫۶میلیون مترمکعب بتن، ۵۲ هزار تن فلز در زمینی به‌وسعت ۴۷ کیلومترمربع (۱۸مایل‌مربع) در حال ساخت است.

این فرودگاه که در فاز نخست عملیات گنجایش ۴۵ میلیون مسافر در سال دارد می‌تواند در فازهای بعدی میزبان ۱۰۰ میلیون مسافر در سال باشد.

فرودگاه داشینگ در فاصله ۶۷ کیلومتری در جنوب پکن قرار دارد به حدود ۵ کیلومتر گیت ورود مجهز خواهد شد.

این فرودگاه در فاز نخست با 4 باند پرواز، 268 ورودی پارکینگ و 700هزار فضای پایانه فرودگاهی خواهد بود و می‌تواند گنجایش 45میلیون مسافر داشته باشد.

در فازهای بعدی با رسیدن تعداد باندهای آن به 7، فرودگاه جدید پکن گنجایش 620 هزار پرواز و 100 میلیون مسافر در سال خواهد بود.



[related-post id="3109"]

[related-post id="188355"]

[related-post id="193741"]

[related-post id="33008"]
کد خبر 200863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =