فهرستی از خانه مسافرها وجود ندارد | شرکت مرتبط با میراث فرهنگی انحصاری برخورد می‌کند | هتل‌ها و بخش خصوصی شیطنت می‌کنند

چمدان: عطا خلیقی درباره حواشی اخیر در فشار به سایت‌ها و استارت‌آپ‌های گردشگری برای حذف گزینه خانه از سامانه رزرو به چمدان گفت: تاکنون رویه به این شکل بوده که از این خانه‌ها پول می‌گرفتند و تنها یک مجوز به آنها ارائه می‌کردند. در قبال این مجوز هیچ استانداردسازی و آموزشی در کار نبود. در حالی که سایت‌های رزرو سیاست متفاوتی را اتخاذ کرده‌اند و نه تنها پولی از صاحبان خانه گرفته نمی‌شود که به درآمدسازی آنها کمک می‌شود. با این وجود حالا فشار می‌آورند که خانه‌ها را از روی سایت حذف کنیم.

این فعال حوزه استارت‌آپ‌ها درباره روش‌های انتخاب این خانه‌ها و استانداردسازی آنها گفت: در مجموعه برای هر واحدی که درخواست اضافه شدن به سایت را می‌دهد، کارشناس ارسال می‌شود. کارشناس وضعیت امکانات خانه را براساس فرمی که دارد بررسی می‌کند و محل باید حداقل امکانات مد نظر ما را داشته باشد. پس از آن به صاحبان نیز آموزش مهمانداری و استاندارسازی فضا را می‌دهیم. بازاریابی و معرفی جاذبه‌های گردشگری آن منطقه برعهده ما و مهمانوازی بر عهده صاحب خانه است.

خلیقی درباره اینکه چرا خانه‌ مسافرها که مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند را وارد سیستم رزرو خود نمی‌کنند، گفت: هیچ اطلاعاتی از خانه مسافرها وجود ندارد. حتی فهرست این خانه‌ها موجود نیست و شرکت رابط با سازمان میراث فرهنگی انحصاری برخورد می‌کند. در این حوزه هم ما حاضریم کمک کنیم و اگر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بپذیرد، لیست خانه‌هایی که استانداردسازی شده و صاحبانش آموزش دیده‌اند را برای دریافت مجوز خانه مسافر ارائه دهیم. در حال حاضر ما روی سایت به طور کل 7 هزار و 300 اقامتگاه را قرار داده‌ایم.

مدیر وبسایت رزرو اقامت درباره ممنوعیت استفاده از مکان غیرمجاز در اقامت گردشگری گفت: از لحاظ قانونی هر کسی می‌تواند خانه خود را اجاره دهد و منعی قائل نشده‌اند اما سازمان میراث فرهنگی قائل بر نظارت بر این خانه‌هاست. موضوع سازمان بیشتر امنیتی است و ما هر بار توضیح داده‌ایم که کسی با کارت بانکی و شناسه و مشخصات کامل محلی را رزرو می‌کند، بعید است مشکل امنیتی داشته باشد. از سوی دیگر ما به عنوان یک شخص سوم وارد بازاری شدیم که به طور طبیعی وجود داشت و حالا اطلاعات صاحب خانه، مسافر و جزییات آن در پیش ما محفوظ می‌ماند.

خلیقی مشکل پیش آمده در تهدید سایت‌ها به فیلتر را شیطنت دانست و چمدان گفت: این اتفاق به دلیل شیطنت و فشار بخش خصوصی و هتل‌ها بود. با این وجود مجموعه ما به همراه مجموعه‌های مشابه جلسه‌ای با مدیران گردشگری داشتیم و آمادگی خود جهت همکاری و حل موضوع اعلام کردیم.

این فعال گردشگری با انتقاد از واکنش رئیس سازمان میراث فرهنگی که اجاره خانه را مخالف استانداردهای جهانی گردشگری دانسته است گفت: متاسفانه مدیران، گردشگری را مترادف با هتل می‌دانند و از اقتصاد مشارکتی و مدل‌های جدید گردشگری بی‌اطلاع هستند. یکی از دلایل ما برای دادن پیشنهاد همکاری، معرفی این مدل‌های جدید گردشگری بود.

[related-post id="200346"]
کد خبر 200841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =