آغاز مرحله دوم عملیات مرمت و ساماندهی پل تاریخی افرینه لرستان

چمدان:لرستان را سرزمین پل های تاریخی می نامند. درحال حاضر بخش مهمی از پل های تاریخی کشور در این استان واقع شده اند که از جمله این پل های تاریخی می توان به پل تاریخی افرینه که هم دوره پل تاریخی آذر است اشاره کرد.

«علی مصطفی نژادی» مدیر پایگاه پل های تاریخی لرستان با اشاره به اینکه دومین مرحله عملیات مرمت و ساماندهی پل تاریخی افرینه آغاز شده است، گفت: پل تاریخی افرینه یکی از پل های مهم و تاریخی استان لرستان محسوب می شود که از سنگ و توسط معمار فشنگچی یکی از معماران بنام لرستان ساخته شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ او گفت: این پل دارای 4 دهنه است که سبک ، مصالح و چیدمان معمارانه آن همانند پل تاریخی آذر لرستان است. از همین رو، از محل اعتبارات استانی، پایگاه میراث فرهنگی پل های تاریخی لرستان فاز دوم مرمت پل تاریخی افرینه شامل ، مرمت و استحکام بخشی قسمت هایی از جان پناه، دیواره های نمای جنوب شرقی و شمال شرقی را آغاز کرد.

مدیر پایگاه پل های تاریخی لرستان تاکید کرد، باتوجه به اینکه رسالت پایگاه پل های تاریخی مرمت در راستای منشورهای بین المللی مرمت است بنابراین در حفاظت و مرمت این بنا دقیقاً از همان سنگ های قدیمی معادن اطراف بهره گرفته شده است. همچنین ملات بکار رفته در آن همانند ملات نخستین بنا و تراش و چیدمان معمارانه ی سنگ ها الهام گرفته از بنای نخستین بوده است.
کد خبر 200734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =