چمدان: قاضی صلواتی در ابتدای این جلسه که امروز سه شنبه 18 دی ماه در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی برگزار شد گفت: این پرونده دارای 60 جلد و 186 شاکی است و 5 متهم دارد که متهم پنجم به نام ندا مختارزاده فرزند رئوف به عنوان مشاور ارشد جذب سرمایه شرکت دومان بوده و 2 میلیارد تومان پورسانت دریافت کرده و از کشور گریخته است.

معرفی متهمان پرونده

صفریان نماینده دادستان در این جلسه رسیدگی گفت: متهم ردیف اول این پرونده «دومان سهند» فرزند اصغر به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای است.

وی افزود: رشید جباری فرزند محمد، مهدی ذکایی فرزند یحیی و احسان حدیدساز فرزند محمدعلی به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای متهم هستند و ندا مختارزاده به اتهام معاونت در کلاهبرداری شبکه‌ای و معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی است که فعلا متواری است.

فعالیت در صنعت شکلات‌سازی تا نفت و دارو

نماینده دادستان با اشاره به مستندات در کیفرخواست گفت: در تصاویری از صفحه سایت آمده که از هزار و 650 میلیارد تومان در حوزه صنعتی بیش از یک چهارم سرمایه گذاری در حوزه صنعت غذا و آشامیدنی و صنعت شکلات سازی، دارو، نفت، پوشاک و اپلیکیشن‌های موبایلی بوده است.

صفریان افزود: فیلم مرحمت به کارگردانی محمد رسولی که به روزهای پایانی خود می‌رسد، محصول واحد سرمایه گذاری شرکت دومان است.

وی گفت: با توجه به پرسود بودن تجارت خودرو این شرکت از ابتدا وارد این حوزه شد و همچنین قراردادهایی با رویان جت بست تا گردشگران را با جت اختصاصی به مناطق گردشگری اعزام کند.

تبلیغات جذب سرمایه با وعده اقامت دومینیکا

وی افزود: این شرکت از طریق پیامک اعلام کرده است که سودهای بی‌نظیر تا هفت درصد ماهیانه یا سود ویژه ماه رمضان تا 15 درصد و اخذ اقامت دومینیکا توسط این شرکت برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده است.

صفریان اظهار داشت: همچنین این شرکت از طریق تبلیغات اینترنتی اعلام کرده که با خرید سهام چند آژانس هواپیمایی توانسته تور جزایر رویایی را کسب کند و از این طریق سودهای سرشاری را به دست آورده است.

نماینده دادستان افزود: شرکت دومان سهام چندین هتل در کشورهای مختلف مانند دبی، لندن، کیش و سنگاپور را خریداری کرده است.

وی اضافه کرد: شرکت سرمایه پیشرو دومان با تاسیس رستوران‌هایی در کشورهای امارات، سنگاپور، عمان و انگلیس و همچنین در کیش توانسته توانایی خود را به رخ بکشد و سفر به جزایر فیجی با کشتی‌های ویژه را از برنامه‌های خود اعلام کرده است.

صفریان افزود: متهمان پس از اخذ توضیح در دادسرا درباره فعالیت‌های خود گفته‌اند که هدف اصلی این شرکت توسعه سرمایه‌گذاری در کشور و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و هدایت آن به بازارهای مختلف است و با توجه به اینکه قانونی در زمینه توسعه سرمایه گذاری نداریم، این شرکت با مشاوره کارشناسان حقوقی نسبت به تاسیس شرکت اقدام کرده‌اند.

فعالیت بدون مجوز بانک مرکزی

صفریان اظهار داشت: طبق گزارش پلیس امنیت و عمومی ناجا و نامه بانک مرکزی شرکت سرمایه گذاری پیشرو دومان توکان با ارسال پیامک‌هایی در حجم وسیع با مضمون پرداخت سودهای بی‌نظیر و بکارگیری آنها در زمینه‌های مختلف تجاری فعالیت می‌کرده است.

وی افزود: این شرکت بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس فعالیت داشته است. این شرکت از 11 سال پیش آغاز به کار و در سه سال اخیر نسبت به جذب سرمایه‌های مردمی اقدام کرده و اعلام داشته است که زیرنظر سازمان بورس در حال فعالیت است.



تبلیغات در سایت شرکت برای سرمایه گذاری

نماینده دادستان اضافه کرد: در سایت شرکت دومان توکان اعلام شده است که این شرکت اجازه دریافت پول و سرمایه گذاری در زمینه‌های گردشگری به ویژه برای گردشگران خارجی را دارا است و در سایت قید شده که این شرکت در زمینه انتقال خطوط نفت و گاز نیز مجوز دارد.

وی افزود: از مهمترین فعالیت‌های این شرکت می‌توان به خرید و فروش سهام در بازار بورس و فرابورس اشاره کرد و به طور متوسط به دلیل پرداخت چند برابری سود توانسته است سرمایه‌گذاران بسیاری را جذب کند و در مدت کوتاهی پروژه‌های ملی را نیز به دست بگیرد و این شرکت اعلام کرده به زودی شاهد بازگشایی صرافی دومان خواهیم بود.

شکایت بورس از شرکت دومان

وی اظهار داشت: سازمان بورس در مجتمع امور اقتصادی از این شرکت شکایت و اعلام کرده که هیچ مجوزی به این شرکت نداده است.

صفریان افزود: این شرکت دارای چهار رستوران و دو هتل به صورت اجاره‌ای و همچنین روزنامه آسمان آبی بوده و مغازه صرافی نیز اجاره کرده است.
کد خبر 200723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =