چند سالی می‌شود نمای آلومینیمی، سنگ‌های سفید هتل اطلس تهران را پنهان کرده و بنای هتل و صاحب آن می‌کوشند با پنهان کردن نمای اصلی و تغییر نام هتل، خاطرات یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ را فراموش کنند و کسی نداند که روزی این‌جا محل مرگ تختی بوده است.

چمدان - ۱۷ دی ماه پیکر غلامرضا تختی در یکی از اتاق‌های هتل آتلانتیک تهران پیدا  شد. شوک مرگ کسی که برای خیلی‌ها قهرمان و پهلوان بود، شایعات مرگ او را سرتیتر اخبار و ناگفته‌ها کرد. بعدها روایت‌های فراوانی از آخرین ساعت زندگی تختی و پایین آوردن جسدش از پله‌های هتل آتلانتیک منتشر شد. اما هنوز خیلی‌ها باور نمی‌کنند جهان پهلوان تختی که امید و نماد یک ملت بوده، خودکشی کرده و بسیاری مرگ تختی را عملیات ساواک می‌دانند.
 

محل مرگ تختی ، خودکشی تختی

نمای قدیمی هتل آتلانیک (اطلس)[/caption]

همین روایت‌ها هتل آتلانتیک تهران را مدت‌ها سرخط خبرها کرد و آن را تا مرز تعطیلی پیش برد. هتلی که  برخی می‌گویند صاحبش دوست تختی و برخی معتقدند همدست ساواک بوده است. از تونل‌های پنهانی پشت هتل که محل ورود ماموران ساواک بوده داستان‌هایی زیادی وجود دارد، داستانی که ده‌ها سال است صاحب هتل از آن فرار می‌کند.
 

محل مرگ تختی ، خودکشی تختی ، غلامرضا تختی ، مرگ تختی ، هتل آتلانتیک ، هتل

حیاط پشتی هتل و محل تونل‌های ادعایی[/caption]

هتل آتلانتیک حالا به اسم اطلس شناخته می‌شود. نمای خاکستری آلومینیمی، تصویر تاریخی این هتل را پنهان کرده و همه تلاش می‌کنند یادشان برود در این هتل چه گذشته است.

دی ماه اگر به این هتل بروید و بخواهید سراغ صاحب آن را بگیرید، کارمندان می‌گویند که صاحب هتل در سفر است. همه می‌دانند مراجعان دی ماه که دنبال صاحب هتل هستند، آمده‌اند تا قصه محل مرگ تختی را بشنوند.

او چندین بار درباره محل مرگ تختی در این هتل صحبت کرده و حتی تونل‌های ادعا شده را به خبرنگاران نشان داده است اما توضیحات کسی که در آخرین دقایق با تختی بوده هنوز از ابهامات مرگ تختی کم نکرده است.
 

محل مرگ تختی ، خودکشی تختی ، غلامرضا تختی ، مرگ تختی ، هتل آتلانتیک ، هتل

نمای جدید هتل آتلانتیک (اطلس)[/caption]

حالا نظم شماره بندی اتاق‌های هتل را برهم زده‌اند و برخی می‌گویند آن اتاق برای همیشه بسته شده است. در هتل هیچ نشانی از تختی نیست و کارمندان در پاسخ به سوال در این باره صدایشان را به حداقل ممکن می‌رسانند.
 

محل مرگ تختی ، خودکشی تختی ، غلامرضا تختی ، مرگ تختی ، هتل آتلانتیک ، هتل

عکسی از فضای داخلی یکی از اتاق‌های هتل[/caption]

در تقاطع خیابان‌هایی که این روزها طالقانی (تخت جمشید) و قرنی (فیشرآباد) نام دارد اسرار محل مرگ تختی پشت شلوغی‌های روزمره شهر تهران مدفون شده است.

اسم خیابان‌ها و هتل تغییر کرده و هزاران عابر پیاده که هر روز از کنار این ساختمان رد می‌شوند، نمی‌دانند سال ۴۶ پشت یکی از این پنجره‌ها، غلامرضا تختی آخرین نگاهش را به تهران و زندگی کرده و پس از آن زندگی‌اش به پایان رسیده است. اتفاقی که تنها دیوارهای اتاق شاهدش بوده و هنوز راز آن مرگ را در خود نگه داشته‌اند.

کد خبر 200413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد احمدی ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    3
    عجیب و اسرار آمیز!