چمدان: گاردین نوشت: موزه آرشیو ملی در واشنگتن، موزه‌های دولتی «اسمیت سونین» در نیویورک و واشنگتن و باغ وحش ملی آمریکا از جمله اماکنی است که در نمای ورودی آنها تابلوی «تعطیل» نصب شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از ناکامی در دستیابی به توافقی با دمکرات‌ها در زمینه تامین بودجه لازم برای احداث دیواری در مرز کشورش با مکزیک به منظور جلوگیری از ورود مهاجران به ایالات متحده، بخش‌هایی از دولت را تعطیل کرد.

«لیندا سنت توماس» سخنگوی موسسه اسمیت سونین گفت: تا زمان تامین بودجه فدرال، امکان بازگشایی وجود ندارد و به محض تخصیص این بودجه، این مکان گشایش می‌یابد.

تمامی 19 موزه واقع در آمریکا از جمله موزه ملی تاریخ و موزه هنر آفریقایی به دلیل تعطیلی، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان خود را از دست داده‌اند.

همچنین همه برنامه‌ها و مناسبات‌های برنامه‌ریزی شده شامل سخنرانی‌ها و نمایش فیلم در موزه‌ها به بعد از لغو تعطیلی دولت موکول شده است.

دولت ترامپ تعطیل شد ؛ موزه‌های آمریکا هم تعطیل شدند

بودجه سال 2019 برای موزه‌های اسمیت سونین، 957 میلیون دلار برآورد شده است.

در این میان، اداره گردشگری واشنگتن در تلاش است بازدیدکنندگان را به دیگر جاذبه‌های گردشگری همچون حضور در نمایشگاه‌های غذا و استادیوم‌های ورزشی جذب کند.

برخی موزه‌های دیگر همچون موزه ملی زنان در هنر، کلکسیون فیلیپس، موزه انجیل و موزه ملی اجرای قانون به فعالیت خود ادامه می‌دهند و پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

موزه وقف شده به حرفه روزنامه‌نگاری در آمریکا موسوم به «نیوزیوم» اعلام کرد که در جریان تعطیلی دولت، پذیرای کارمندان فدرال به طور رایگان است.
کد خبر 200381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =