واکنش معاون رئیس جمهور به وضعیت ایران در طبقه‌بندی آمریکا در زمینه امنیت سفر | چقدر آمریکایی به ایران سفر می‌کنند؟

چمدان: چمدان روز گذشته در گزارشی فهرست کشورهایی که از نظر آمریکا برای سفر ناامن هستند را منتشر کرد. بر این اساس وزارت خارجه آمریکا به شهروندانش توصیه کرد که همه کشورهای دنیا جز آمریکا و کانادا از امنیت کامل برخوردار نیستند و در یکی از سطوح ناامن برای سفر قرار دارند.

وزارت خارجه آمریکا در این لیست ایران را بدون اینکه دلیلی برای آن ذکر کند در سطح چهار قرار داده است. این در حالی است که سفر آمریکایی‌ها به ایران همچنان ادامه دارد و به گفته سخنگوی وزارت خارجه و معاون گردشگری کشور امسال تا 1879 آمریکایی به ایران سفر کرده‌اند.

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به این گزارش که روز گذشته ترجمه آن در چمدان منتشر شد واکنش نشان داده است. توییت انگلیسی مونسان را در زیر ببینید:

توییت مونسان - امنیت سفر به کشورها - کدام کشورها از نظر آمریکا ناامن هستند - کدام کشورها برای سفر امن هستند

او نوشته است: از نظر ایالات متحده هیچ جای دنیا امن نیست غیر آمریکا! این حجم توهم از جانب ترامپ که از تمام معاهدات بین المللی خارج شده شوکه کننده نیست، ایران طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری امن‌ترین مقصد برای سفر است.

[related-post id="199940"]

چقدر آمریکایی به ایران سفر می‌کنند؟

به گزارش چمدان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به پرسشی در خصوص تعداد گردشگران آمریکایی که به ایران سفر کردند، گفت: در ۹ ماهه نخست امسال در مجموع یک هزار و ۸۷۹ گردشگر آمریکایی به ایران سفر کرده‌اند که شامل گردشگران فرهنگی و زیارتی و نیز سفر با اهداف حضور در همایش‌ها و نشست‌های علمی بوده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ هم در مجموع دو هزار و ۳۲۵ نفر و در سال ۹۵ هم تعداد شش هزار و ۳۷۲ آمریکایی به ایران سفر کرده‌اند.




















مقام مسئول سال ۹۷ (۹ ماه) سال ۹۶ سال ۹۵
سخنگوی وزارت خارجه یک هزار و ۸۷۹ آمریکایی (۹ ماه) دو هزار و ۳۲۵ آمریکایی 6 هزار و ۳۷۲ آمریکایی
معاون گردشگری یک هزار و ۸۷۹ آمریکایی (۹ ماه)
یک هزار و ۶۶۵ آمریکایی (۷ ماه)
۲۱۴ آمریکایی (آبان ماه)
معاون گردشگری تاکید کرده است در ۷ ماه نخست ۹۷ با رشد ۲۷ درصدی گردشگران آمریکایی را در ایران شاهد بوده‌ایم

در سال ۹۶ شمار گردشگران آمریکایی که به ایران سفر کرده‌اند به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور برابر ۲۳۲۵ نفر بوده که اگر ۲۷ درصد رشدی که معاون گردشگری برای هفت ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرده است تا پایان سال محقق شود شمار گردشگران آمریکایی باید به حدود ۲۹۵۰ گردشگر آمریکایی برسد. باید منتظر پایان سال و آمار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این زمینه بود.
کد خبر 200271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =