تبدیل خانه پدری تختی به تریکوبافی | زورخانه تختی هم به باشگاه بیلیارد تبدیل شد

حجت نظری ۱۶ دی ماه در صد و دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه هفدهم دی‌ماه سالروز درگذشت ورزشکار محبوب غلامرضا تختی است، گفت: متاسفانه این روزها ۲ یادگار باقیمانده از تختی در شهر تهران، خانه پدری‌اش در محله‌خانی آباد قدیم (خیابان تختی) واقع در منطقه ۱۲ و زورخانه پولاد در خیابان وحدت اسلامی واقع در منطقه ۱۱ شهرداری تهران وضعیتی مناسب ندارند.

وی افزود: خانه پدری تختی که می‌تواند به عنوان موزه تختی و یکی از جاذبه‌های گردشگری ورزشی شهر تهران برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود، متاسفانه امروز به تریکوبافی تبدیل شده است.

نظری اظهار داشت: همچنین باشگاه پولاد که تختی در آنجا به ورزش باستانی می‌پرداخت، امروز به باشگاه بیلیارد تبدیل شده است.

وی یادآور شد: شورای اسلامی شهر تهران در مصوبه بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری تهران مبالغ ۱۵ و ۲۰ میلیارد ریال را برای تملک زورخانه پولاد و خانه تختی اختصاص داده است.

حجت نظری با اشاره به بازدید از باشگاه پولاد و خانه پدری تختی خاطرنشان کرد: بسیاری از ساکنان آنها به خصوص نسل جوان و کودکان هیچ اطلاعی از پیشینه محله خود ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری‌های مناطق ۱۱ و ۱۲ مکلف شدند این دو ملک را تملک کنند که تحقق نیافت.

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری تهران خواست که در زمان باقیمانده تا پایان سال ۱۳۹۷ نسبت به تحقق این دو ردیف اعتباری اقدام کنند و همچنین از مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست تا این دو بنا را ثبت کنند.

غلامرضا تختی، کشتی‌گیر و ملقب به جهان پهلوان تختی بود که ۵ شهریور ۱۳۰۹ در تهران متولد شد و ۱۷ دی ۱۳۴۶ درگذشت.

کد خبر 200174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =