چمدان: ولی تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار چمدان در مورد تهدید یکی از سایت‌های گردشگری توسط مدیران معاونت گردشگری به فیلتر شدن به دلیل ایجاد امکان رزرو اینترنتی خانه مسافر گفت: هیچ نامه درخواست فیلتر سایت یا استارت آپ از سوی معاونت گردشگری صادر نشده‌ است اما از آنجا که مساله خانه مسافر یک مساله حاکمیتی است، یکی از سایت‌ها به آن ورود پیدا کرد که در مورد آن تذکر داده‌ شد و مدیر سایت نیز در مورد آن تعهد داد و مساله حل شد.

وی افزود: شیوه‌نامه و دستورالعمل فعالیت استارت‌آپ‌های گردشگری از سوی معاونت گردشگری با هماهنگی معاونت علمی و فناوری و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حال تدوین است بنابراین تا زمان تصویب آن هیچ درخواستی برای فیلترینگ نخواهیم داشت.

معاون گردشگری در مورد بحث رزرو آنلاین خانه مسافرها اظهار کرد: خانه مسافرها باید ساماندهی شوند و شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی در این زمینه فعال است، نمی‌توانیم گردشگران خارجی را برای اقامت به جایی بفرستیم که امکان رصد و پایش آن وجود ندارد.

[caption id="attachment_199991" align="aligncenter" width="600"]خانه مسافر  اگر خانه مسافری مجوز داشته‌ باشد می‌تواند در سایت‌ها رزرو آنلاین داشته باشد اما این قاعده برای دیگر خانه مسافرها صادق نیست ... [/caption]

تیموری در پاسخ به اینکه در دنیا سایت‌های بسیاری برای گردشگران، امکان رزرو اینترنتی خانه در سراسر جهان را فراهم می‌کند و این سایت‌ها بسیار مشهور و محبوب هستند به چمدان گفت: اینگونه نیست که این شیوه در همه دنیا آزاد باشد. اگر خانه مسافری درخواست بدهد و مجوز از ادارات کل ما در استان‌ها بگیرد و زیر نظر این ادرات فعالیت کند می‌تواند در سایت‌ها رزرو آنلاین داشته باشد اما این قاعده برای دیگر خانه مسافرها صادق نیست، درصورت آنکه همه خانه مسافرها زیر نظر دستگاه‌های نظارتی همانند پلیس اماکن قرار بگیرند ما هم از اینگونه شیوه‌ها استقبال می‌کنیم.

او در مورد این سوال که آیا هتلداران در مورد مجوز رزرو اینترنتی خانه مسافرها اعمال مخالفت و فشار می‌کنند؟ گفت: چنین چیزی نیست ما در شیوه نامه خود با بخش خصوصی مشورت داشتیم و تلاش می‌کنیم که شیوه نامه به گونه‌ای باشد که امکان فعالیت برای همه وجود داشته باشد و همه در فضایی با نشاط کار خود را انجام دهند.

[related-post id="199879"]
کد خبر 199986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =