چمدان: در حالی که بویی مشمئز کننده در سطح شهر تهران استشمام می‌شود، رییس اداره محیط زیست شهر تهران اظهار کرد: هنوز منشاء بو مشخص نیست و تیم‌های آتش‌نشانی و محیط زیست در تلاش هستند تا منشاء آن را پیدا کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد که اگر مورد مشکوکی در سطح شهر دیدند آن را به محیط زیست یا آتش‌نشانی اطلاع دهند.

کیومرث کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران نیز با بیان اینکه حدود ساعت ۱۷ امروز بوی نامطبوعی در شهر تهران منتشر شد گفت:  کمیته بررسی موضوع با حضور همه کارشناسان در اداره محیط زیست تشکیل شد و با همکاران ارتباطی برقرار کردیم اما تا این لحظه علت اصلی انتشار بو مشخص نشده است.

وی افزود: به بخش‌های مختلف هم دستور داده‌ایم و همه کارشناسان مسئول شدند تا در هر منطقه‌ای که ساکن هستند آن منطقه را پایش کنند.

کلانتری اضافه کرد: ایستگا‌ه‌های سنجش آلودگی هوا هم بعد از انتشار این بو افزایش آلودگی ۵۰ واحدی را نشان می‌دهند و الان هوا برای افراد کم توان ناسالم است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران درباره اینکه آیا به دلیل شکستگی لوله فاضلاب شاهد انتشار این بو هستیم گفت: من در ساعت ۱۷ در محدوده بلوار کشاورز تهران بودم که در آن زمان شبیه بوی پسماند بود. اما در حال حاضر نمی‌توان چیزی را به عنوان قطعی اعلام کرد.

بوی بد تهران ربطی به کوه دماوند ندارد

مهدی زارع عضو هیات علمی پژوهشگاه بین‌المللی مهندسی زلزله و زلزله‌شناسی در خصوص برخی ادعاها که بوی منتشر شده ناشی از فعال‌شدن آتشفشان دماوند است، تاکید کرد: من با بوی گوگرد آشنا هستم و بویی که هم اکنون در هوای تهران منتشر شده است، ربطی به فعال شدن آتشفشان ندارد.

زارع افزود: خود من هم در سطح شهر تهران بودم و در میدان هفت تیر به وضوح بو را حس کردم. این بو اصلا گوگردی نبود و مشخصا بوی بد زباله است.
کد خبر 199636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =