چمدان: سهراپ پورناظری نوازنده و آهنگساز در صفحه شخصی خود نسبت به اتفاقات زیرگذر شوش در حریم عرصه شهر باستانی واکنش نشان داد. او با انتشار پستی از محل کارگاه منتشر کرده و نوشته است: «چنگال لودرها در دل شهر باستانى شوش»

دوستان پس از چندين بار مخالفت سازمان ميراث فرهنگى متوليان شهر شوش با حكم شبانه شوراى تأمين این شهر براى كندن زير گذر به جان شهر باستانى شوش افتادند.

اين كار يادآور تخريب شهر اشكانى هترا در موصل و نابودى بوداى باميان است عجب است که نا آگاهانی چون ترامپ و بوش با تمام دشمنیشان با ملت ایران در برابر تاریخ تمدن ساز این سرزمین همیشه سر تعظیم فرود می آورند اما متولیان شهر کهن شوش اینگونه به جان میراث چند هزار ساله این مرز‌‌ و بوم افتاده‌‌اند.

به مردم عزيز ایران کهن و‌ همیشه سرافراز پیشنهاد می‌کنم در مقابل این پدیده دلخراش رفتاری سزاوار همچون زلزله مرگبار کرمانشاه داشته باشند که یقینا این مصیبت کم از آن ندارد.

[caption id="attachment_199282" align="aligncenter" width="819"] واکنش نخست سهراب پورناظری به زیرگذر شوش ...[/caption]

 

سهراب پور ناظری پس از بحث برانگیر شدن پست نخست خود توضیحات بیشتری درباره وضعیت اتفاقات شوش منتشر کرد. او نوشت: طى پيگيرى صورت گرفته از روند ايجاد زيرگذر و تخريب محوطه باستانى شوش از منابع آگاه در سازمان ميراث فرهنگى گزارش دقيق بدين شرح است،

پس از تخريب پل ورودى شهر به دليل بر هم زدن نماى شهر!!! طرحى براى ايجاد پل زير گذر در جوار محوطه باستانى شوش به تصويب شوارى شهر شوش مى‌رسد (و سوال اینجاست که آیا نمای شهر بر تخریب آثار باستانی ایران ارجحیت دارد و تنها راه ایجاد زیر گذر در این مسیر است؟) که با توجه به نزدیکی این مسیر با سایت باستانی شوش نیاز به استعلام از سازمان میراث فرهنگی جهت کسب اطمینان خاطر از نبود آثار در این مسیر بوده که کارشناس این سازمان پس از بررسی نظر خود را بر وجود آثار چند دوره تاریخی در جوار این محوطه و ممنوعیت هر گونه عملیات عمرانی به شهرداری و سازمان های مرتبط اعلام می‌دارد. اما مسولان امر بی توجه به این گزارش دیشب و پریشب اقدام به تخریب و ایجاد گودالی با طول ۳۰ متر و عمق ۲ متر میکنند که در تصاویر ارسالی شاهد برآمدن اشیاء و آثار تاریخی هستیم که با ورود جدی سازمان میراث فرهنگی این خرابکاری متوقف می‌شود.

در پست قبلی شاهد برخی کامنت‌ها مبنی بر فتوشاپ بودن تصویر و تکذیب صحت خبر بودیم که با پیگیری‌های انجام شده این جزییات در اختیار شما قرار گرفت.

این سرمایه ملی در کنار هویت بخشی به ایرانیان در صورت رونق صنعت توریسم پتانسیل ایجاد انقلاب اقتصادی برای مردم شوش را دارد از مردم فهیم با فرهنگ و دارای تمدن کهن این شهر باستانی درخواست دارم حساسیت خود را در این راستا به بالاترین حد برسانند و اجازه کوچکترین تجاوزی را به این حریم ندهند و بدانند تنها راه آبادانی شهر شوش استفاده بهینه از این سرمایه ملی است.

[caption id="attachment_199281" align="aligncenter" width="729"] گزارش پورناظری از وضعیت شوش پس از بحث برانگیز شدن پست اول[/caption]

به گزارش چمدان، احداث زیرگذر در حریم محوطه باستانی شوش طی روزهای اخیر دوباره حاشیه ساز شده است. در حالی متولیان شهر شوش بر ساخت این زیر گذر اصرار دارند که سازمان میراث فرهنگی تاکنون مخالفت جدی خود را با این اتفاق اعلام کرده است.

[related-post id="199159"]

[related-post id="198977"]

[related-post id="198424"]
کد خبر 199267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =