آمار عجیب سی‌ان‌ان از تمایل ایرانی‌ها به پناهندگی در انگلیس | واکنش سفیر انگلیس به سفرهای غیرقانونی به بریتانیا

چمدان: ساموئل برک (Samuel Burke) خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: از ماه نوامبر بیش از 200 پناهجو از سواحل فرانسه تلاش کردند خود را از طریق دریا به انگلیس برسانند، قاچاقچیانی که این افراد را بدین سوی آب‌ها می‌آورند می‌گویند اکنون زمان تعطیلات سال نو بوده و از تعداد گشت‌های دریایی مرزی کاسته شده و تلاش می‌کنند بیشترین مزیت را از این وضعیت ببرند.

شاید تصور کنید که این پناهجویان از کشورهای جنگ زده عراق و سوریه باشند اما نه؛ اکثر آنها ایرانی هستند به طور مثال از دو فروند قایقی که در چند روز اخیر خود را به سواحل انگلیس رساندند 11 نفرشان ایرانی بودند.

خبرنگار سی ان ان ادامه داد: تنها در سال 2017 میلادی دو هزار و 500 نفر ایرانی از دولت انگلیس درخواست پناهندگی کردند که به یک هزار نفر آنها پناهندگی اعطا شد، این میزان اعطای پناهندگی به ایرانیان بیش از دیگر کشورهایی است که از انگلیس چنین درخواستی داشته‌اند.

همزمان با نزدیک شدن به مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، افزایش روند فزاینده حرکت مهاجران از شمال فرانسه به سمت انگلیس به یک عامل نگران‌کننده تبدیل‌شده و دولت لندن تحت‌فشار قرار دارد تا برای کنترل این شرایط نیروی دریایی را درگیر کند.

انگلیس دقیقاً سه ماه دیگر اتحادیه اروپا را ترک می‌کند و پس‌ از آن قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای ورود به این کشور به اجرا گذاشته خواهد شد. طبق اعلام وزارت کشور انگلیس، افرادی که دارای تحصیلات و یا مهارت‌های بالایی هستند در اولویت برای ورود به انگلیس قرار خواهند گرفت و در نتیجه از ورود آوارگان از کشورهای جنگ‌زده به شکلی هدفمند جلوگیری می‌شود.

وزارت کشور انگلیس تاکنون آمار دقیقی از میزان ورود مهاجران طی ماه‌های گذشته ارائه نداده اما گزارش‌ها حاکی است که طی یک ماه گذشته دست‌کم 250 نفر در کانال مانش رهگیری شده‌اند که از این میزان 65 تن ایرانی بوده‌اند.

[related-post id="191765"]

[caption id="attachment_199031" align="aligncenter" width="900"]تمایل ایرانی‌ها به پناهندگی در انگلیس - پناهندگی - مهاجرت - انگلیس - سفر به انگلیس - مهاجرت ایرانی‌ها به انگلیس تنها در سال 2017 میلادی دو هزار و 500 نفر ایرانی از دولت انگلیس درخواست پناهندگی کردند که به یک هزار نفر آنها پناهندگی اعطا شد[/caption]

بر اساس گزارش ایرنا، حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن به‌ تازگی با انتشار پیامی در تلگرام از بازگشت 260 ایرانی به کشور طی دو سال گذشته خبر داد و به ایرانیانی که غیرقانونی مهاجرت کرده‌اند، توصیه کرد که به کشور بازگردند.

وی نوشت: برخلاف آنچه تصور می‌شود، در ایران مهاجرین غیرقانونی از جوانان و خانواده‌های متوسط و بالا هستند که تخصص و تحصیلات بالایی ندارند و برای رسیدن به شرایط بهتری که زاییده‌ نوع تمایلات اجتماعی و روحی آن‌ها برای زندگی در غرب است به مهاجرت‌های غیرقانونی دست می‌زنند اما برعکس ایرانیانی که از طبقات سخت‌کوش بوده و از راه ادامه‌ تحصیل و یا کسب تخصص به پیشرفت نائل شده‌اند، هم توانسته‌اند در زندگی خود موفق باشند و هم مورداحترام جامعه پذیرنده باشند. بنابراین درمجموع می‌توان گفت کسی که در کشور خود نتوانسته است برای زندگی خود شغل و شرایط مناسبی را فراهم کند، باید مطمئن باشد که در کشور دیگر حتماً شرایط برای زندگی بهتر برای او سخت‌تر خواهد بود و احتمال رسیدن به موفقیت برای او‌ ضعیف‌تر خواهد بود.

[related-post id="182436"]

راب مکـِر سفیر انگلیس در تهران در گفت‌وگو با ایرنا گفته است که این کشور مایل است خدمات مناسبی را برای سفر قانونی به این کشور فراهم سازد؛ اما این مهم است که بتوانیم با مقامات ایران درباره آن‌هایی که قوانین مهاجرتی را نقض می‌کنند، همکاری کنیم.
کد خبر 199023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    6
    سلام من یک ایرانی هستم در ایران حقوق یک کارگر چقدر است?1500000 هستش. مخارج در ایران چقدر است ؟ من 500000 اجاره بدم و مخارج زندگی من خیلی بیشتر از حقوقم هست ایران واقعا شرایط زندگی و معیشتی خیلی خرابه چرا که اگر یه مشکلی کوچک مثل خرابی دندون برام پیش بیاد باید کل حقوقم رو بدم دندونپزشکی واقعا تویه کشور خودم این وضعیتم ولی ایا در انگلستان یه کارگر وضعیتش مثل ایرانه؟ اگه این‌جوریه که باید کشورهای رو درشونو گل بگیرن و ببندن من و امثال من از خوشه زیاد نمیخوایم از کشورم برم بلکه از بدبختیه