چمدان: پیش‌ از آغاز به کار جشنواره سالانه یخ و برف هاربین حدود 10 هزار کارگر شب و روز در دمای حداکثر 37 درجه سانتیگیراد زیر صفر کار می‌کنند و شهر یخ را برای برگزاری این جشنواره زمستانی آماده می‌کنند.

این کارگرها قطعات بزرگ یخ را از رودخانه منجمد سونگوآ برش می‌دهند و آنها را که وزن هر کدامشان به بیش‌ از 680 کیلوگرم می‌رسد به محل برگزاری جشنواره می‌آورند.

بسیاری از این کارگرها کشاورزان روستاهای اطراف هستند که زمستان با دستمزد روزانه 35 دلار آمریکا در این جهنم یخی کار می‌کنند. سپس با نظارت مجسمه‌سازانی که از سراسر جهان آمده‌اند قطعات یخی را می‌تراشند و به شکل معابد، حیوانات و مناظر و بناهای معروف جهان در می‌آورند و رایانه‌ها کنترل نورپردازی این مجسمه‌ها و بناهای زیبای یخی را به‌عهده می‌گیرند.

این جشنواره که در فضایی به وسعت 600 هزار مترمربع برگزار می‌شود میزبان 2 هزار مجسمه و بنای یخی است که از این تعداد حدود هزار مجسمه در ابعاد کوچک و برای کودکان ساخته شده‌اند.

هر چند درهای بخش «جزیره خورشید» این جشنواره از 21 دسامبر روی مردم باز شده است اما جشنواره سالانه یخ و برف هاربین از 5 ژانویه رسما افتتاح می‌شود و تا 25 فوریه ادامه خواهد یافت.

این جشنواره که از سال 1963 برگزار می‌شود سالانه حدود 4.5 میلیارد دلار آمریکا درآمد دارد.































[related-post id="12403"]
کد خبر 198884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =