یکی از مهم‌ترین رده‌بندی‌ها برای تعیین بهترین رستوران دنیا، جایزه ۵۰ رستوران برتر است که هر ساله توسط شرکت رسانه‌ای «ویلیام رید» برگزار می‌شود. این موسسه رسانه‌ای که از سال ۱۸۶۱ در انگلستان پایه گذاری شده‌ است در حوزه غذا فعالیت دارد و چندین نشریه از جمله مجله رستوران و مجله بین المللی نوشیدنی‌ها (drinks) را منتشر می‌کند. در آخرین رده‌بندی این شرکت در مراسم جایزه ۵۰ رستوران برتر سال ۲۰۱۸ رستوران «اوستریا فرانچسکانا» در ایتالیا رتبه اول را به دست آورد.

چمدان : رستوران اوستریا فرانچسکانا در شهر «مودنا» ایتالیا سال پیش رتبه دوم را در این رده‌بندی به دست آورده‌بود اما امسال موفق شد به رتبه اول دست پیدا کند.

ماسیمو بوتورا سرآشپز این رستوران، نویسنده کتاب «نان طلاست» سرآشپز اهل مودناست که به گفته خودش از کودکی در آشپزخانه مادربزرگش بزرگ شده‌ است.

او موسس انجمن غذا برای روح است که از جمله اقدامات آنها فعالیت در جهت مقابله با هدر رفتن غذاست. کتاب اول بوتورا «هرگز به یک آشپز لاغر ایتالیایی اعتماد نکنید» نام دارد.

سی ان ان در گزارشی در مورد او نوشته که در ایتالیا این سر آشپز برای مودنا همانقدر اهمیت دارد که «کولوسئوم» برای رم مهم است.
 


پیش غذای این رستوران همانند «سالاد دریایی» و «اسکامپی پخته و خام» که نوعی غذای دریایی شبیه میگو است با روغن زیتون و گوچه فرنگی مخصوصی سرو می‌شود و...  بین ۷۰ تا ۹۰ یورو قیمت دارد.

وعده اصلی اول در این رستوران شامل غذاهایی مانند «برنج سفید ... و برنج سیاه...»، «اسپاگتی پخته شده در آب نوعی خرچنگ به همراه تارت میگو و سبزیجات» و ... بین ۶۰ تا ۷۰ یورو قیمت دارد.
 

«سالاد سزار در شکوفه»؛ پیش غذایی که در بهترین رستوران دنیا سرو می‌شود

منوی دومین وعده اصلی هم غذاهایی همانند «لابستر با سس‌های مختلف»، «گوشت دنده گاو با سبزیجات معطر» و ...  را در بر می‌گیرد. گرانترین غذا هم در همین بخش است که «تفسیر منحصر به فرد از فیله گوشت گاو با روسینی، سبزی فوجی و خاویار» نام دارد و ۱۲۰ یورو قیمت گذاشته‌ شده‌ است. باقی غذاهای این منو ۹۰ یورو است.

به طور متوسط قیمت یک وعده غذا در رستوران اوستریا فرانچسکاناف بهترین رستوران دنیا ۲۵۰ تا ۲۷۰ یورو محاسبه می‌شود.
 

کد خبر 198856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =