چمدان: برلینی‌ها «گالری جیمز سایمون» را «گران‌ترین گنجه دنیا» نامیده‌اند زیرا ساختن آن حدود یک‌ دهه به‌ طول انجامید و هزینه‌اش به 71 میلیون به 134 میلیون یورو رسید. اکنون رو به اتمام است و از تابستان 2019 درهایش به روی بازدیدکنندگان «جزیره موزه‌ها» در شهر برلین آلمان باز خواهد شد.

گالری جیمز سایمون که تالار ورودی جزیره موزه‌ها است را دیوید چیپرفیلد طراحی و ساخته است. پیش‌بینی‌ می‌شود که این گالری که ورودی اصلی پنج ساختمان مجموعه موزه‌های جزیره موزه است دست‌کم میزبان 3 میلیون بازدیده در سال باشد.

جزیره موزه‌های برلین موزه پرگامون، موزه بوده، موزه اطلس، موزه جدید و گالری ملی قدیمی را شامل می‌شود.

پس‌ از گشایش تالار جیمز سایمون، ورودی‌های قدیمی جزیره موزه‌ها همچنان در دسترس خواهند بود تا از شلوغی فضایی که روزانه پذیرای 8 هزار بازدیدکننده است جلوگیری کند.

در فضای 4 هزار و 600 مترمربعی این گالری جدید بلیت‌فروشی، کافی‌شاپ، سالن برنامه‌ها، کتابفروشی و البته گنجه لباس قرار دارد.

معمار این گالری می‌گوید که جیمز سایمون بعد از ساعات کار موزه‌ها همچنان باز خواهد بود زیرا چشم‌اندازی که از برلین ارائه می‌دهد بسیار زیبا است.

این گالری نام خودش را از جیمز سایمون، معروف به شاه پنبه می‌گیرد که تاجر معروفی از دوستان ویلهلم دوم آخرین قیصر آلمان و پادشاه پروس بود و بین تمام هدایایی که به او داد سردیس معروف ملکه نفریتی، همسر بزرگ سلطنتی آخناتون، فرعون سلسله هجدهم بود.

این سردیس که در کاوش‌های العمارنه در سال 1919 کشف شد درحال حاضر در بخش مصر باستان موزه جدید جزیره موزه‌ها نگهداری می‌شود.

پروژه گالری جیمز سایمون سال 2009 آغاز شد و قرار بود سال 2013 افتتاح شود اما به‌سبب ماسه‌ای بودن خاک، طرح پی ساختمان دوباره برنامه‌ریزی شد و به‌همین‌علت زمان بسیار زیادی هدر رفت.































کد خبر 198826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =