جزئیات جدید از بازداشت مدیرکل، معاون و کارمند اداره کل میراث فرهنگی قزوین | توضیحات دادستان قزوین | پای اشیاء تاریخی هم در میان است؟

چمدان: محمد قاسمی از احضار و تحت تعقیب قرار گرفتن برخی از مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین خبر داد و گفت: حسب گزارش واصله از سوی مراجع نظارتی، اسناد و مدارک ارائه شده و تحقیقات مقدماتی به عمل آمده برخی از مسئولان این اداره کل تحت تعقیب قرار گرفته و به دادسرای قزوین احضار شدند.

دادستان مرکز استان قزوین به میزان گفت: برخی مسئولان این اداره کل به دلیل اتهاماتی همچون اختلاس، ارتشا، مداخله و تبانی در معاملات دولتی، جعل اسناد دولتی و تضییع حقوق عمومی و دولتی از سوی دادسرای قزوین تحت تعقیب قرار گرفتند.

یک منبع آگاه نیز به ایرنا گفت: گزارش سازمان بازرسی به دستگاه قضا (دادسرا) و تصمیم بازپرس و قاضی پرونده برای پیگیری‌های بیشتر، منجر به بازداشت کارکنان میراث فرهنگی قزوین شد.

وی افزود: مدیرکل، معاون اداری و مالی و یکی از کارکنان این دستگاه جزو بازداشت شدگان هستند.

این منبع آگاه اظهار داشت: برخی اتهامات مالی و اداری از جمله با موضوع جابه جایی اشیاء تاریخی از موضوعات این پرونده است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز در خصوص این پرونده کیفرخواستی صادر نشده و بررسی‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر توسط مراجع قضایی ادامه دارد.

[related-post id="198681"]

به گزارش چمدان، مدیر روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین نیز در این زمینه گفت: گزارشی به دادسرا ارسال و بنا بر تشخیص بازپرس، مدیرکل میراث فرهنگی بازداشت شد و در حقیقت این امر به دستور دادسرا انجام شده است.

[related-post id="198668"]
کد خبر 198702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =