چمدان: مجید مولایی تهیه کننده سریال بانوی عمارت با اشاره به حواشی پیش آمده به خاطر استفاده اشتباه از یک ضرب المثل در این سریال گفت: استفاده اشتباه از یک ضرب المثل موجب کدورت قوم خلج یکی از اقوام اصیل کشورمان شده است که لازم می‌دانم از مردم عذرخواهی کنم.

وی پیرامون نقدهایی که به گویش شخصیت‌ها و امروزی بودن جملاتی که از زبان شخصیت‌های دوران قاجار در این سریال بیان می‌شود، گفت: بعضی از این نقدها را خوانده و یا شنیده‌ام، واقعیت این است که ما متون مکتوب دوران قاجار را در اختیار داریم که غالبا زبان محاوره در آن غایب است، اینکه مردم کوچه بازار با چه ادبیاتی سخن می‌گفتند و دایره لغات آنان چه وسعتی داشته بر ما پوشیده است و همه رمان‌نویسان و فیلمنامه‌نویسان آن دوران بر اساس منابع مکتوب و به سلیقه و فهم و درک خود زبان محاوره‌ای مخصوص خود را خلق کرده‌اند.

بانوی عمارت

واکنش به حواشی استفاده اشتباه از یک ضرب المثل 

تهیه کننده سریال بانوی عمارت افزود: البته در این رهگذر از لطیفه‌ها و ضرب‌المثل‌های مکتوب آن عصر هم کمک گرفته‌اند، لطیفه‌ها و ضرب‌المثل‌هایی که گاه با نیت خدشه به وحدت اقوام کشور تولید شده‌اند. متاسفانه این کم دقتی و اشتباه سهوی نیز در یک قسمت سریال و با استفاده اشتباه از ضرب المثلی، کدورت قوم خلج که یکی از اقوام اصیل کشورمان است را موجب شد که لازم می‌دانم همین جا مراتب عذرخواهی گروه سازنده سریال را به این بزرگواران و هم‌میهنان خوبمان اعلام کنم.

[related-post id="192733"]
واقعیت این است که ما متون مکتوب دوران قاجار را در اختیار داریم که غالبا زبان محاوره در آن غایب است، اینکه مردم کوچه بازار با چه ادبیاتی سخن می‌گفتند بر ما پوشیده است

نمایش مناسبات حاکم بر جامعه ایرانی در دو قرن گذشته 

‎مولایی تاکید کرد: فارغ از این خطا و اشتباه سهوی، هدف و تلاش این گروه در یک سال گذشته پر کردن لحظاتی از زندگی همه اقوام ایرانیان با دیدن و لذت بردن از فرهنگ و مناسبات ایرانی اسلامی حاکم بر جامعه ایرانی در دو قرن گذشته بوده است.

‎تهیه کننده سریال بانوی عمارت پیرامون ساخت سری دوم بانوی عمارت گفت: درخواست‌های زیادی از طرف مخاطبان برای ساخت سری دوم داشته‌ایم اما هنوز تصمیم قطعی با کارگردان در این خصوص نگرفته‌ایم اما تلاش‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم با هماهنگی همه عوامل سری دوم سریال را بسازیم.
کد خبر 198692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =