اقدامات شبانه در زیر گذر شوش با نقض قوانین و جوسازی انجام شد | این تخلف مشهود به دادستان کل کشور منعکس می‌شود

چمدان: سید رحمت الله رئوف دبیر و مجری آئین نامه حفاظت از میراث فرهنگی کشور مصوب شورای امنیت کشور و دبیر انجمن‌های میراث فرهنگی کشور (موضوع ماده بیست و یک قانون اساسنامه میراث فرهنگی کشور) در گفت‌وگو با چمدان با اشاره به مسئولیت‌های ذکر شده در این دو تشکل حامی میراث فرهنگی و قوانین بازدارنده تجاوز به عرصه و حریم اثار تاریخی - فرهنگی گفت: میراث فرهنگی و آثار تمدنی کشور را نمی‌توان حسب امیال فردی مراقبت و پاسداری کرد و تابع ضوابط خاصی است که توسط پژوهشگاه سازمان تعیین می‌شود و باید بر حسب همین ضوابط صیانت شود.

وی تأکید کرد: جناب آقای استاندار و فرماندار اگر این قوانین و مصوبات را بررسی کنند پی به عمق فاجعه خواهند برد.

رئوف با اشاره به این که هیچ مقامی در هیچ یک از دستگاه‌های دولتی و عمومی و خصوصی با هیچ مصوبه‌ای اجازه ندارد قانون را نقض کند، اقدامات شبانه و نقض قوانین با جوسازی توسط تعدادی افراد فاقد بینش فرهنگی علیه مقامات سازمان متبوع خود را بی‌احترامی به حقوق ملت ایران دانست و مجددا تاکید کرد، موضوع این تخلف مشهود به دادستان کل کشور منعکس و از طریق اداره کل حقوقی سازمان میراث فرهنگی پیگیری می‌شود و با مرتکبین این تخلف برخورد قضایی خواهد شد.

دبیر و مجری آئین نامه حفاظت از میراث فرهنگی کشور مصوب شورای امنیت کشور توضیح داد: مقامات سازمان میراث فرهنگی برای رفع مشکل ترافیکی محل مورد نظر در شهرستان شوش با همکاری وزارت راه و شهر سازی و شورایعالی شهرسازی پیشنهادات سازنده‌ای داده‌اند و همکاران پژوهشگاه میراث فرهنگی نیز در حال بررسی محل مذکور هستند. دغدغه سازمان ما نیز رعایت حقوق شهروندی ایرانیان در نقطه نقطه سرزمین پهناور و تاریخی و فرهنگی ایران است.

به گزارش چمدان، روز گذشته رئوف و محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کل کشور راهی شوش شدند. همچنین طالبیان دیشب از حضور رییس پژوهشکده باستانشناسی و مدیر کل امور پایگاه‌ها جهت بازدید و بررسی موضوع زیر گذر شوش خبر داده بود.

[related-post id="198528"]

[related-post id="198520"]

[related-post id="198513"]

[related-post id="198457"]
کد خبر 198528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =