طرح مرمت خانه نائل اصفهان در سال 1396 تدوین شده است | مرمت اثر بعد از رأی نهایی دادگاه

چمدان: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در توضیحات این روابط عمومی آمده است: با عنايت به اينکه 75 درصد اين خانه تاريخي در يک دهه گذشته ويران شده بود، عمليات مرمت بخش‌هاي باقيمانده اين خانه تاريخي در آبان ماه سال گذشته در دستور کار اين اداره کل قرار گرفت. با عنايت به تجهيز کارگاه مرمت و استقرار پيمانکار، متاسفانه متعرضين به اين اثر تاريخي، شبانه و در راستاي تعريض کوچه پيرامون اين خانه تاريخي در دوم آذر ماه سال 1396 اقدام به تخريب باقيمانده اين خانه تاريخي نمودند.

مرمتگران اداره کل ميراث فرهنگي استان اصفهان پس از اطلاع از تخريب خانه نائل تلاش نمودند تا ضمن تهيه طرح مرمت اين اثر تاريخي، اقدام به جمع‌آوري و بازيابي تزئينات ارزشمند باقيمانده اين خانه نمايند.

همچنين اين اداره کل در اقدامي ديگر با توجه به احتمال تعريض کوچه‌هاي پيرامون اين خانه تاريخي اقدام به محصور نمودن زمين اين مجموعه در راستاي حفظ عرصه و حريم خانه تاريخي و جلوگيري از تعرض به حريم آن نمود.

اداره کل ميراث فرهنگي استان اصفهان در اقدامي ديگر از طريق تنظيم شکايت به دادسرا موضوع را از طريق مراجع قضائي مورد پيگيري قرار داد، با اين وصف هم اکنون حکم اوليه در راستاي مجازات متخلفين و مسببين صادر شده و پس از اعتراض مسببين به حکم اوليه، هم اکنون اين اداره کل در انتظار نهائي شدن راي دادگاه است.

با توجه به شکايت مطرح شده و صدور راي دادگاه، مسببين پس از صدور حکم نهائي، موظف به تامين خسارت در راستاي بازسازي کامل اين بناي تاريخي مي باشند، لذا هم اکنون ضمن تهيه طرح مرمت در سال گذشته و بازيابي عناصر ارزشمند اين خانه تاريخي و همچنين محصور نمودن حريم اين خانه تاريخي، در انتظار نهائي شدن راي دادگاه بوده تا پس از آن عمليات مرمت به سرعت آغاز شود.

[related-post id="197751"]

[related-post id="6088"]

[related-post id="6028"]

[related-post id="6819"]

[related-post id="6596"]

[related-post id="6214"]
کد خبر 198463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =