چمدان: «ولی نقی اف» معاون نهاد دولتی امور مهاجرت آذربایجان در این مراسم که با حضور نیروی مرزبانی و گمرک جمهوری آذربایجان برگزار شد با اشاره به اهمیت فعالیت شعبه‌های امور مهاجرت در گذرگاه‌های مرزی گفت: این شعبه برای ارائه خدمات سریع، تامین راحتی شهروندان جمهوری آذربایجان و اتباع خارجی راه اندازی شده است.

وی افزود: نهاد دولتی امور مهاجرت اخیرا در این ارتباط فعالیت خود را گسترش داده و در سال 2018 میلادی در همکاری با گمرک برای تاسیس شعبه‌های خود در گذرگاه‌های مرزی اقدام کرده است.

نقی اف یاد آور شد: در دو ماه اخیر شعبه‌های امور مهاجرت در گذرگاه‌های مرزی سامور در مرز مشترک با روسیه و شیخلی در مرز گرجستان راه اندازی شده است و این شعبه‌ها به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که راه اندازی شعبه امور مهاجرت در گذرگاه مرزی آستارا به تامین راحتی اتباع خارجی در سفر به جمهوری آذربایجان کمک کند.

«وصال حسین اف» رئیس نهاد دولتی امور مهاجرت جمهوری آذربایجان چندی پیش ضمن اعلام برنامه این نهاد برای راه اندازی شعبه‌های مرزی اظهار داشت: قرار است در ابتدا در این شعبه‌ها چهار نوع خدمت که از وظایف اصلی این نهاد دولتی است ارائه شود و در آینده خدمات بیشتری از سوی این شعبه‌ها به مسافران خارجی ارائه شود.

ثبت نام اتباع خارجی و تعیین محل اقامت موقت آنها از خدماتی است که از این پس می‌تواند در شعبه‌های اداره مهاجرت در مرزها انجام گیرد.

بر اساس قوانین جمهوری آذربایجان، اتباع خارجی چنانچه بیش از 15 روز قصد اقامت در این کشور را داشته باشند، باید با مراجعه به ادارات مهاجرت - مقراصیا - محل اقامت خود را به ثبت برسانند که با دایر شدن شعب این اداره در مرز نیازی به مراجعه به ادارات نخواهد بود.
کد خبر 198403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =