چمدان: عکاسی فرانسوی که به تازگی به ایران سفر کرده است، مجموعه عکس نقش جهان در شب را منتشر کرده است. عکس‌هایی که جاذبه شب‌های این میدان تاریخی اصفهان را به خوبی به تصویر کشیده و مورد توجه قرار گرفته است. این عکس‌ها که با بهره گیری از انعکاس تصویر در حوض میدان نقش جهان گرفته شده، بناهای تاریخی اطراف میدان نقش جهان را به نمایش گذاشته است.


بناهای تاریخی معروف اطراف میدان نقش جهان که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، در نور شب جلوه متفاوتی از روز پیدا می‌کند و مجموعه ثبت جهانی میدان تاریخی نقش جهان اصفهان را زیبایی دو چندانی می‌بخشد.

Aléxis Amirault عکاس فرانسوی با استفاده از نور شب و انعکاس، نقش جهان را در قابی جذاب و دیدنی نشانده و مجموعه جذابی از تصاویر نقش جهان و بناهای تاریخی اطرف آن را ثبت کرده است.

[caption id="attachment_198333" align="aligncenter" width="1024"]عکس نقش جهان ، عکس عالی قاپو عمارت عالی قاپو | عکاس: Aléxis Amirault[/caption]

در این مجموعه عکس نقش جهان در شب، عکاس‌هایی از سه بنای معروف عالی قاپو، مسجد امام (شاه) و مسجد شیخ لطف الله دیده می‌شود. بناهایی که یادگار دوره صفوی در شهر اصفهان هستند و به همراه بازار این مجموعه در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت هستند.

[caption id="attachment_198334" align="aligncenter" width="1024"]عکس نقش جهان ، عکس عالی قاپو عمارت عالی قاپو | عکاس: Aléxis Amirault[/caption]

عمارت عالی قاپو که مرکز حکومت صفویه در اصفهان بوده، یکی از بناهای خاص مجموعه نقش جهان است که ایوانش جلوه ویژه‌ای به میدان نقش جهان بخشیده است.

[caption id="attachment_198335" align="aligncenter" width="1024"]عکس نقش جهان ، عکس مسجد شاه مسجد امام (شاه) | عکاس: Aléxis Amirault[/caption]

عکس مسجد شیخ لطف الله حالا یکی از تبلیغات برای گردشگری ایران است. این مسجد و معماری شکوه‌مند آن به طرز خاصی مورد علاقه گردشگران خارجی است و عکس‌های بسیاری توسط گردشگران خارجی از این جاذبه تاریخی ایران در شبکه‌های مجازی منتشر شده است.

[caption id="attachment_198336" align="aligncenter" width="1024"]عکس نقش جهان ، عکس مسجد شیخ لطف الله مسجد شیخ لطف الله | عکس: Aléxis Amirault[/caption]

به گزارش چمدان، شهر اصفهان با داشتن چندین اثر ثبت جهانی به عنوان یکی از کلاسیک‌ترین مقاصد ایران در جهان شناخته می‌شود و همچنان مقصد اکثر گردشگران ورودی به ایران است.
کد خبر 198331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =