دفتر مرکزی پایگاه باغ‌های جهانی، بیابان لوت و قنات ایرانی در کاخ گلستان راه اندازی شد

چمدان: نخستین جلسه هم اندیشی مدیران پایگاه‌های میراث جهانی باغ و قنات ایرانی امروز دوشنبه سوم دی ماه در کاخ گلستان برگزار شد.

همزمان با برگزاری این نشست نیز دفتر مرکزی پایگاه باغ‌های جهانی، بیابان لوت و قنات ایرانی در کاخ گلستان راه اندازی شد.

فرهاد عزیزی مدیر امور پایگاه‌های جهانی با اعلام این مطلب گفت: نشست جلسه هم اندیشی مدیران پایگاه‌های میراث جهانی به دنبال سلسله نشست‌های پیشین برگزار شده که آخرین بار نیز این نشست‌ها در شیراز و با هدف برنامه ریزی‌های استراتژیک پایگاه‌های جهانی و ارائه گزارش عملکرد همکاران برپا شد.

او گفت: امروز همزمان با برگزاری این نشست دفتر مرکزی باغ‌های ایرانی، قنات و بیابان لوت که هر کدام دارای دفتر محلی در استان‌ها بودند برای تسریع روند برنامه‌های آتی افتتاح شد.

حسین راعی مدیر پایگاه پرونده قنات ایرانی در این نشست گفت: انتظار می‌رود که با افتتاح این دفتر و براساس برنامه‌های مشخص پایش مداوم داشته باشیم و کارشناسان نیز در یک چارچوب تعیین شده اقدام به فعالیت کنند.

او همچنین به برنامه 5 ساله پایگاه باغ‌های جهانی، بیابان لوت و قنات ایرانی اشاره کرد و افزود: یک برنامه 5 ساله برای پایگاه باغ‌های جهانی، بیابان لوت و قنات ایرانی تدوین شده که لازم است هدفگذاری‌ها و اقداماتی که صورت می‌گیرد براساس این برنامه 5 ساله پیش رود.

راعی افزود: توجه به ظرفیت‌های درون‌زا، بالابردن ضریب ماندگاری آموزش و ایجاد انتفاع محلی و ملی، معرفی و جذب سرمایه‌های اجتماعی و حفاظت ایجابی اهم سیاست‌های پایگاه‌ها با توجه به سیاست‌ها و استراتژی‌های مرکز میراث جهانی است.
کد خبر 197788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =